گفت و گو

جزئیاتی درباره درخواست تعلیق وکیل فرشید فرحناکیان

وکلاپرس- وکیل سید سعید پرور با اشاره به درخواست تعلیق وکیل فرشید فرحناکیان از سوی دادستانی گفت: انگیزه ما از اعلام وکالت در پرونده انتظامی ضرورت تاکید بر رعایت شئون وکالت بوده است.

به گزارش وکلاپرس، اخیرا وکیل سید سعید پرور در شبکه اجتماعی توئیتر (X) خبر داد دادستانی درخواست تعلیق وکیل فرشید فرحناکیان به استناد ماده ۱۴۰ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰ را به کانون مرکز ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید:

هدف اصلی ما از اطلاع‌رسانی انتقاد از روند ارجاع و رسیدگی در دادگاه انتظامی بود

این وکیل دادگستری در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این موضوع گفت: ابتدا باید عرض کنم تا زمانیکه وکیل فرحناکیان درمورد وجود این پرونده و شاکی خصوصی در گروه‌های واتساپی و گروه هیات عمومی صحبتی نکرده بود، ما هم از باب رعایت انصاف موضوع اعلام تخلف ایشان را اطلاع‌رسانی نکرده بودیم.

وکیل سید سعید پرور ادامه داد: طی پرسش ها و مسموعات وکلا از وکیل فرحناکیان، از ما (بنده و وکیل محمد صالحی) هم پرسش‌هایی مطرح شد؛ چرا که بسیاری از همکاران در جریان پیگیری موضوع از سمت ما بودند. درنهایت ما درخصوص این قضیه اطلاع‌رسانی کردیم که البته هدف ما اطلاع‌رسانی درخصوص اعلام تخلف نبود بلکه هدف انتقاد از روند ارجاع و رسیدگی در دادگاه انتظامی بود.

بنا بر استنباط از آیین نامه تعیین تکلیف درخصوص ماده ۱۴۰ آیین نامه، فوری و خارج از نوبت است

این وکیل دادگستری افزود: باتوجه به کیفرخواست صادره و اعلام مجرمیت درخصوص فعل ارتکابی وکیل فرحناکیان، درخواست اعمال کیفرخواست و تعلیق این عضو کانون طبق ماده ۱۴۰ آیین نامه را به کانون ارسال شده است. اگرچه تاریخ ارسال درخواست تعلیق ۲ بهمن بوده اما متاسفانه از این تاریخ تا اواخر بهمن مقدمات ارجاع پرونده به دادگاه انتظامی کانون فراهم نشده بود.

وکیل سعید پرور با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف درخصوص درخواست تعلیق وکیل به صراحت آیین نامه، فوری و خارج از نوبت است، افزود: حدود یک ماه طول کشید تا درخواست تعلیق به دادگاه ارجاع شود. سپس به شعبه ۹ دادگاه انتظامی کانون وکلای مرکز رفتیم و در پرونده انتظامی اعلام وکالت کردیم. در تاریخ ۳۰ بهمن پیامک ابلاغ جلسه رسدگی را دریافت کردیم که برای تاریخ ۲۷ فروردین سال ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۱ تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

تا این لحظه رسیدگی توسط شعبه انجام نشده است

این فعال صنفی ضمن انتقاد از عملکرد دادگاه انتظامی گفت: طبق قانون فوریت و رسیدگی خارج از نوبت در این پرونده مطرح است اما تا این لحظه رسیدگی توسط شعبه انجام نشده است. در این هفته درخواستی مستند به برخی مفاد آیین نامه مبنی بر رسیدگی فوری و خارج از نوبت تقدیم خواهیم کرد تا فارغ از حواشی، مرّ قانون انجام شود.

انگیزه ما صرف رعایت شئون وکالت بوده است

پرور در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر چرایی اعلام تخلف علیه این عضو هیات مدیره گفت: انگیزه ما صرف رعایت شئون وکالت بوده است. رسیدگی به این پرونده فارغ از همه حواشی است که در چند وقت اخیر از سوی ایشان در فضای مجازی و جلسات هیات مدیره صورت گرفته است.

وی ادامه داد: وکیل فرحناکیان از بدو ورود به هیات مدیره، از نظر بنده به عنوان یک حقوق خوان و وکیل درجه اول دادگستری شئون عرفی وکالت را چه در جلسات هیات مدیره و چه در مکتوبات خود، رعایت نکرده‌اند؛ برای مثال کلیپی هم از ایشان منتشر شده بود با لحن توهین آمیز با هیات رییسه کانون وکلای مرکز صحبت میکرد. در موارد قبلی نیز حرکات فیزیکی ایشان و الفاظ به کار برده درخصوص برخی معمرین معروضات قبلی بنده را تصدیق می کند.

این فعال صنفی در پایان گفت: فارغ از هرگونه اظهارنظر قضایی، از مدیران نهاد وکالت انتظار بیشتری نسبت به سایر همکاران وجود دارد. افراد باید بدانند اگر خطایی از سوی برخی افراد رخ میدهد نباید آن را به نهاد وکالت و همه مدیران تعمیم بدهند. ضمنا باید در نظر گرفت که برخی حرکات و اظهارنظرها اگر برای عموم‌ وکلا مباح باشد برای مدیران خطا و بی بصیرتی است. کما اینکه به فرموده: “حسنات الأبرار سیئات المقربین “

‫۵ دیدگاه ها

  1. باسمه تعالی
    خداوند پشت و پناه جناب دکتر فرشید فرحناکیان باشد، که جانب حق را بر تمام مناسبات مستکبرانه و متکبرانه و تفرعن مابانه ی سایر اعضاء کانون وکلا، مقدم داشت تا جایی که مصالح خویش را در پای مصالح حق داران، قربانی کرد، دست حق و امیرالمومنین پشت پناهت باد مرررررد شجاع و باغیرت و مبارز.

    1. یکی برخواست تا حق را به ناقوسی زند** وان یکی، چون تیر بران پرت شد، از جای رم—-
      مردمان گفتند،تو کجا ای شر و شور بی دغل**تو مگر واقف ز حرفای مخاطب چون ضرر——-
      گفت نه، من فقط نخ را که بستن پای من بستم ز خر**چون که تیرش را کشیدند، زدردم شد بی هوا ناقوس من——–
      ورنه من خاک ره آن را که گوید حق ز خلق**بودمو،هستم،و خواهم بود تا عمرم برد—–
      فعال علم را تو نظر بی نظر کنی اوف باد**
      که هر چه در آن چنته ات رود ازاوست نه باد.——
      خار خسی که ز روی نهال تو رفته **
      عمریست که سینه خیز کتابش ز جا رفته
      فی البداحه از خودم
      در وصف آدمای بی منطقی که دماغ تشخیص را گم کرده و آن را در میدان دیگران جستجو می کنند.

  2. انسان ها ربات نیستند تا به وقت قبول مسئولیت تبدیل به آن شوند که شما می‌خواهید. دست از این شئونات خودساخته بردارید. همان‌ها که حسنات الابرار سیئات المقربین مستنبط از کلام و سیره ایشان است خود بر قاطری بی جهاز سوار می‌شدند، در بازار راه می‌رفتند.. روی خاک می‌نشستند و با مردم و فقرا تعامل می‌کردند و بر سر یک سفره طعام می‌خوردند.. آن هم با آن جایگاه اجتماعی. پیام‌بر هم اگر عضو هیئت مدیره شما میشد حکما رد صلاحیت میشد.
    قرار نیست کارخانه‌ای داشته باشیم تا تمام آدم‌ها با یک قالب و شکل رفتاری از آن خارج شده بر منصب مسئولیت تکیه بزنند.
    أفلا تتفکرون!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا