گفت و گوویژه

جزئیات آتش سوزی عمدی خودروی یک وکیل دادگستری در جزیره کیش + فیلم

مرتضی کرمانی: به عنوان عضوی از کانون وکلای مرکز انتظار حمایت و پیگیری بیشتری از سوی کانون وکلای مرکز داشتم

وکلاپرس- یک وکیل دادگستری مستقر در جزیره کیش درمورد جزئیات آتش سوزی عمدی خودروی خود در این جزیره توضیحات تفصیلی داد و از میزان حمایت کانون وکلای مرکز انتقاد کرد.

به گزارش وکلاپرس، مرتضی کرمانی شورقستانی، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز مستقر در کیش، در آبان ماه امسال مورد سوء قصد قرار گرفت و متهمان خودروی وی را در حیاط منزلش آتش زدند.

ورود بیش از ۲ میلیار تومان خسارت به خودروی وکیل و خودروی رییس شورای شهر کیش

این وکیل دادگستری در پاسخ به خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این حادثه عنوان کرد: ۲۰ آبان‌ماه ساعت ۰۰:۱۵ بامداد، سه شخص با دسیسه و نقشه قبلی و با همراه داشتن مواد منفجره، به قصد تخریب و آتش زدن ماشینم وارد پارکینگ منزل من شدند. متاسفانه علاوه بر انفجار خودروی من، خودروی کناری متعلق به همسایه و مشاعات ساختمان نیز تخریب شد.

کرمانی با اشاره به برآورد خسارت مالی این حادثه عنوان کرد: خودروی من بنز و خودروی کناری -که متعلق به رییس شورای شهر کیش است- خودرو دولتی فورد بوده و به گفته رییس آتش نشانی کیش، ۷۰درصد آسیب دیده است.

بیشتر بخوانید:

او ادامه داد: بیش از ٢ میلیارد تومان خسارت وارد شده است و متاسفانه شرکت بیمه به دلیل عمدی بودن حادثه هیچ خسارتی را تقبل نکرده است. علاوه بر این باتوجه به ورود خسارت به مشاعات ساختمان، هزینه بسیاری را صرف بازسازی مشاعات کردم.

احتمالاتی پیرامون انگیزه متهمان این اقدام خطرناک

کرمانی در پاسخ به شناسایی متهمان و انگیزه آنان گفت: حدود ۵ سال است که در جزیره کیش وکالت می کنم. سه نفر از کسانی که علیه شان رأی کیفری و حقوقی به نفع موکلینم گرفته بودم، مرتکب این اقدامات شدند و سپس متواری شدند.

وی ادامه داد: دونفر از متهمان در پرونده خیانت در امانت به ۶ ماه حبس محکوم شده بودند که با تحمل ٢۵ روز و مابقی مرخصی آزاد شدند و در پرونده حقوقی مرتبط نیز به پرداخت ۶٠٠ میلیون تومان محکوم شده بودند. فرد سوم نیز رأی حقوقی داوری علیه موکلم داشت که توانسته بودم رأی داوری وی را نقض کنم.

دو نفر از متهمان بازداشت شدند و یک نفر همچنان متواری است

کرمانی افزود: لازم به ذکر است که یکی از متهمان دو سال قبل نیز شیشه های خودروی من را تخریب کرد ولی با قرار منع تعقیب آزاد شد.

بیشتر بخوانید: 

وی در پاسخ به آخرین وضعیت پرونده گفت: دو نفر از متهمان، در ۴۸ ساعت اولیه بازداشت شدند و یک نفر نیز همچنان متواری است. هم اکنون منتظر صدور کیفرخواست هستیم.علی رغم اینکه دادسرا به دلیل اهمیت موضوع تاکنون اقداماتی انجام داده است اما توقع حمایت بیشتری از مقامات قضایی و امنیتی دارم. دادسرا هنوز تصمیمی نگرفته است.

انتظار دلجویی از مسئولین کانون و یا ابراز همدردی از سوی آنان داشتم

این وکیل دادگستری ضمن ابراز گلایه از کانون وکلای دادگستری مرکز درخصوص پیگیری و حمایت از وی عنوان کرد: اگرچه دوستان عزیز در کمیسیون حمایت مقدمات جلسه ای را با معاون قضایی استان هرمزگان فراهم کردند و مقرر شد در این راستا تمهیداتی در دادسرای کیش انجام پذیرد، ولی به عنوان عضو کوچکی از نهاد وکالت انتظار دلجویی مسئولین کانون و یا ابراز همدردی از آنان را داشتم.

او افزود: توقع داشتم بیشتر مورد حمایت قرار گیرم و حداقل تمهیداتی برای حفاظت از جان من در نظر گرفته شود. از لحاظ روحی واقعا آسیب دیده ام. انتظار داشتم با وقوع این حادثه، یکی از مسئولین و نمایندگان کانون وکلای دادگستری مرکز، در جزیره کیش به منظور دلجویی، تذکر به مقامات قضایی و پیگیری مصرانه در جهت جلوگیری از تکرار این حوادث حضور یابد.

انتظار وکلای در معرض خطر از کانون های وکلای دادگستری

این وکیل دادگستری برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه گفت: انتظار دارم کانون های وکلا این موضوع را از کمیسیون قضایی مجلس نیز پیگیری کنند تا تدابیر انتظامی برای وکیل آسیب دیده در نظر گرفته شود و دستگاهای انتظامی مجبور به مراقبت ویژه از وکیل تا پایان روند رسیدگی پرونده باشند. پیگیری مطالبات این چنینی از دادستان محترم کل کشور و اخذ گزارش و مطالبه گری از مقامات قضایی رسیدگی کننده به موضوع و نظارت بر اجرای مجازات و ارائه تسهیلات درازمدت و کم بهره از دیگر انتظارات ما وکلای در معرض خطر است.

بیشتر بخوانید: نگاهی به پرونده های سوء قصد به جان وکلا در سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا