اخبار بین المللیویژه

جزئیاتی از قتل یک وکیل دادگستری جلوی کاخ دادگستری طرطوس سوریه

وکلاپرس- ویدیویی از انتحار و انفجار یک شخص در حالی که یک وکیل دادگستری را به زور در مقابل دادگستری طرطوس سوریه به خود چسبانده بود در شبکه های اجتماعی بازنشر شده است.

به گزارش وکلاپرس شخصی به دلیل اختلافات خانوادگی، خود و برادر همسرش را که وکیل دادگستری در کشور سوریه بود، مقابل دادگستری شهر طرطوس در این کشور منفجر کرد.

نسبت خانوادگی بین وکیل و موکل

طبق اعلام رسانه های عربی عامل این جنایت شوهر خواهر وکیل مقتول بوده است که در پنجشنبه گذشته در مقابل دادگاه طرطوس (کاخ عدالت سوریه) خود و این وکیل دادگستری را با استفاده از مواد منفجره به قتل می‌رساند.

در این حادثه دو نفر به نام های ملهم محمد (وکیل دادگستری) و یحیی محمد حمود(قاتل) کشته و ۱۰ نفر از جمله سه افسر زخمی شدند.

بیانیه وزارت کشور سوریه در خصوص حادثه بمب گذاری دادگاه طرطوس

وزارت کشور سوریه در بیانیه ای با محکوم کردن این اتفاق اعلام کرده است:

(یحیی. ح) به دلیل اختلافات خانوادگی با وکیل (ملهم. م) بمبی را جلوی کاخ دادگستری در طرطوس منفجر کرد که منجر به مرگ وکیل و عامل پرتاب بمب شد.

برادر وکیل که با او بود، ۳ افسر، ۳ نفر از فرماندهان پلیس فرمانداری طرطوس و دو غیرنظامی در محل حادثه نیز مجروح شده اند.

بلافاصله، گشت های شعبه امنیت جنایی و بخش شرقی تحت نظارت رئیس پلیس هدایت شدند و مجروحان بلافاصله به بیمارستان البازل منتقل شدند تا درمان لازم را دریافت کنند.

تحقیقات همچنان برای افشای همه جزئیات این حادثه ادامه دارد.

جزئیات انفجار از زبان وکلای حاضر در دادگاه

یکی از وکلای حاضر در صحنه این حادثه در تشریح جزئیات این اتفاق بیان کرده است که:

قاتل ( یحیی محمد حمود) با دست چپ بمب را گرفته بود، در حالی که وکیل “ملحم محمد” را در جلوی دادگاه در به زور در آغوش گرفته بود.

در همین حال، وکیلی به نام وائل جبور به مدت ۱۰ دقیقه با یحیی مذاکره کرد و سعی کرد او را متقاعد کند که تصمیم خود را پس بگیرد. در حالی که گشت های پلیس به محل آمدند و سعی کردند افرادی را که در نزدیک قاتل تجمع کرده بودند، بدون اطلاع از قتل بیرون کنند.

با این حال محمد، برادر کوچکتر وکیل، در غیاب پلیس از بند امنیتی عبور کرد و به قاتل نزدیک شد.

بیشتر بخوانید: آمادگی کانون وکلای سوریه برای طرح شکایت از ترامپ

این وکیل دادگستری در مورد دلایل، او توضیح داد که قاتل، داماد وکیل ملحم است و طلاق خواهرش حدود چند ماه پیش اتفاق افتاده است که مشکلات خانوادگی زیادی را شامل شده است.

انگیزه موکل از انفجار خود در مقابل دادگاه طرطوس

به گفته این وکیل دادگستری برخی می گویند عامل جنایت (یحیی) مورد کلاهبرداری همسر خود و برادران وی قرار گرفته است و برادران این زن شوهر خواهر خویش را متقاعد کردند خانه و ماشین را به نام همسرش ثبت کند و سپس علیه او پرونده طلاق تشکیل داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا