اخبار کانون ها

جزئیاتی از دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلای مرکز با معاون حقوقی رئیس جمهور

وکلاپرس- رئیس و اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، در ادامه جلسات دو جانبه با مسئولین عالی قضایی و اجرایی روز دوشنبه ٢٣ آبان ١۴٠١ با معاونت حقوقی رئیس جمهور ملاقات و گفتگو کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، در این جلسه که به مدت ٢ ساعت به طول انجامید پیرامون همکاری کانون های وکلا و مجموعه حقوقی دولت در همه موضوعات حقوقی از جمله در زمینه تنظیم لوایح و آیین نامه ها و حاکمیت قانون گفت و گو شد.

آمادگی کانون وکلا برای همکاری و هم افزایی با قوه مجریه و دستگاه های اجرایی

حسن صفادوست رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز نقاط قوت همکاران وکیل در زمینه های مختلف حقوقی را بیان کرد و مراتب آمادگی کانون وکلا برای همکاری و هم افزایی با قوه مجریه و دستگاه های اجرایی را اعلام داشت.

وی با اشاره به تبصره ماده ۴٨ قانون آیین دادرسی کیفری اعلام داشت؛ استقلال وکیل و دسترسی آزادانه به وکیل پیش شرط دادرسی عادلانه است. لذا نظر به صلاحیت همه وکلای دادگستری، بر ضرورت حذف تبصره مذکور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، همچنین پیشنهاد کرد دولت تدبیری نماید تا حضور وکیل در کلیه دعاوی و شکایات الزامی گردد و از طرح دعاوی اشتباه و پر هزینه برای قوه قضاییه و مردم جلوگیری شود.

حسن صفادوست برای پیگیری موضوعات جریانی همانند لایحه ساماندهی موسسات حقوقی و موضوعات دیگر، پیشنهاد کرد کارگروه مشترکی ایجاد شود و به طور منظم جلساتی برگزار و هم اندیشی و تصمیم گیری کنند.

برگزاری دوره های وکالت تخصصی با همکاری مراجع شبه قضایی

در ادامه محمد شاه محمدی نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز تجربه مرکز علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز در برگزاری دوره های وکالت تخصصی را تشریح کرد و تقاضا نمود که با مراجع شبه قضایی هماهنگ شود به نحوی که متقاضیان دوره های تخصصی، بخشی از دوره های تخصصی خود را به صورت عملی در این مراجع بگذرانند. ایشان همچنین دلایلی را در زمینه ضرورت حذف تبصره ماده ۴٨ قانون آیین دادرسی کیفری ارائه کرد.

تصویری از دیدار هیأت مدیره کانون وکلای مرکز با محمد دهقان
تصویری از دیدار هیأت مدیره کانون وکلای مرکز با محمد دهقان

سهیل نظری دیگر نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز پیشنهاد کرد که زمینه بهره گیری از ظرفیت وکلای دادگستری در زمینه های مختلف از جمله منوط شدن قراردادهای عادی به تایید امضای وکیل دادگستری، نادیده گرفته نشود.

درادامه سایر اعضای هیات مدیره نظرات و پیشنهادات خود را به صورت مبسوط بیان کردند از جمله با اشاره به ((لایحه نحوه بهره برداری از اماکن مسکونی)) تبعات ناشی از تصویب احتمالی آنرا یادآور شدند و پیشنهاد نمودند طبق تبصره ماده ٢۴ قانون شهرداری، وکلای دادگستری از شمول لایحه مذکور مستثنا شوند.

پذیرای کمک جامعه وکالت برای حاکمیت قانون در کشور هستیم

دکتر محمد دهقان ، معاون حقوقی رئیس جمهور پس از تبریک به اعضای منتخب هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، مراتب آمادگی مجموعه حقوقی دولت را جهت همکاری در همه موضوعات حقوقی از جمله در زمینه تنظیم لوایح و آیین نامه ها اعلام داشت و گفت پذیرای کمک جامعه وکالت برای حاکمیت قانون در کشور هستیم. ایشان ادامه داد: نه تنها از همکاری وکلا استقبال می کنیم بلکه نیاز به حضور وکلای متخصص در حوزه های بین المللی و سایر حوزه های تخصصی داریم.

بیشتر بخوانید:

تشکیل کارگروهی از معاونت حقوقی و وکلای دادگستری

در پایان این جلسه معاونت حقوقی ضمن تاکید بر علاقمندی قوه مجریه به همکاری با کانون وکلا پیشنهاد کرد مواردی را که از سوی اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز مطرح شد به صورت مکتوب تنظیم و سپس متناسب با هر موضوع همکاری مشترک، کارگروهی از معاونت حقوقی و وکلای دادگستری انتخاب شوند و تا حصول نتیجه به صورت منظم تشکیل جلسه دهند.

در بخش دوم جلسه آقای دکتر جواد درویشوند با بیان جزییات لایحه ساماندهی موسسات حقوقی، از کانون وکلا درخواست کرد راهکارهای ساماندهی موسسات حقوقی و پیشنهاد وجوه ممیزه بین موسسات پژوهشی و حقوقی را خواستار شدند و اعلام کردند حاضر به همکاری همه جانبه با کانون وکلا هستند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا