اخبارویژه

۱۵۰۶ وکیل نیکوکار با کمیته امداد امام خمینی در سال ۱۴۰۱ همکاری رایگان کردند

ثبت بیش از ۹۸ هزار حمایت حقوقی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

وکلاپرس- مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ارائه گزارشی از معاضدت های قضایی در این نهاد از ثبت بیش از ۹۸ هزار حمایت حقوقی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه حضور وکلای افتخاری و حمایت‌های قضایی منجر به بازگردانده شدن حق ایتام در پرونده‌های مختلفی شده است گفت: تعداد کل حمایت‌های حقوقی از مددجویان در سال گذشته ۹۸ هزار و ۵۱۴ خدمت بوده است.

مرتضی بختیاری در خصوص همکاری‌های معاضدتی کمیته امداد امام خمینی (ره) با قوه‌قضاییه گفت: سال گذشته ریاست قوه‌ قضاییه، دادستان کل کشور و تعدادی از معاونان و کارشناسان به کمیته امداد امام خمینی (ره) آمدند و طی نشست‌های تخصصی که ما با معاون محترم دادستان کل کشور داشتیم، تفاهم‌نامه‌ای آماده شد و در محضر ریاست قوه‌ قضاییه به امضای بنده و دادستان کل کشور رسید و این تفاهم‌نامه راجع به تداوم حمایت‌ها و معاضدت‌های قضایی بود.

بیشتر معاضدت‌ها به صورت افتخاری است

وی ضمن اشاره به اینکه در کنار این مورد تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با مرکز وکلا، کانون کارشناسان رسمی و کانون وکلای دادگستری داریم که خدا را شکر طی آن‌ها اتفاقات خوبی افتاده و همکاری بسیار خوبی داریم، ادامه داد: ما پرونده‌های بسیاری داریم که در آن‌ها با حضور وکلای افتخاری و حمایت‌های قضایی حق ایتام بازگردانده شده و هنگامی که حق این افراد داده شده است از پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هم خارج شدند و بیشتر معاضدت‌ها به صورت افتخاری است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با آمار حمایت‌های حقوقی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته اظهار کرد: تعداد کل حمایت‌های حقوقی در سال گذشته ۹۸ هزار و ۵۱۴ خدمت بوده است و ۳۴ هزار و ۹۲۳ مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) شامل زنان سرپرست خانوار، زوج‌های جوان و دختران و پسران مستعد ازدواج مخاطبان آموزش بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۹۶ میز خدمت داشتیم و ۲۹ هزار و ۶۸ مورد خدمات ارائه شده است، افزود: ۲۴ هزار و ۱۷ مورد بررسی و تنظیم قرار داد و هزار و ۸۱۹ جلسه دادرسی، کمیسیون‌ها و شورای‌های مختلف و قرداد‌ها نیز ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

بختیاری با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۴۳۲ پرونده سازمانی و مددجویی داشتیم که شامل ۲ هزار و ۲۱۷ پرونده‌ سازمانی و ۶ هزار و ۲۱۵ پرونده‌های مددجویی بوده است توضیح داد: از ۶ هزار و ۲۱۵ پرونده‌ مددجویی ۲ هزار و ۱۲۱ مورد دعاوی خانوادگی، هزار و ۶۴ مورد دعاوی امور حسبی، هزار و ۵۷۶ مورد دعاوی مالی، ۸۱۳ مورد دعاوی ثبتی و ملکی و ۶۴۱ مورد دعاوی کیفری بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: تعداد پرونده‌های ارجاعی به کانون وکلا و مرکز وکلا ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده بوده و هزار و ۵۲۶ وکیل نیز از وکلای نیکوکار بوده‌اند.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا