اخبار قوه قضاییهویژه

غلامعلی صادقی: تکریم وکلا در دستور کار دادگستری خراسان رضوی است

وکلاپرس– نشست خبری غلامعلی صادقی (رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی) و محمدحسین درودی (دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی) به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس، در اولین روز از هفته قوه قضاییه نشست خبری غلامعلی صادقی، رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی و محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد برگزار و این دو مسئول دستگاه قضا به تشریح خدمات دادگستری استان پرداختند.

از سرقت تعزیری تا ایراد صدمه غیربدنی تصادفات؛ بیشترین جرایم سال اخیر

صادقی در این نشست به شرح اقدامات دادگستری مشهد براساس شاخص های راهبردی قوه قضاییه در حوزه حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، جمع‌ آوری معتادین متجاهر و… پرداخت.

وی با اشاره به شرح اقدامات دادگستری در سرعت پیگیری جرایم خاص از جمله جرایم علیه امنیت اجتماعی و مفاسد اقتصادی گفت: خوشبختانه پرونده تجاوز به عنف فریمان سریع مورد رسیدگی فرار گرفت و به مرحله صدور حکم رسید و اجرایی شد.

صادقی همچنین عنوان کرد: طی سال گذشته بیش از یک میلیون پرونده وارد مرحله دادرسی اعم از بدوی و تجدیدنظر شد. خوشختانه در این مدت بیش از ۹۰ درصد پرونده‌ های مسن مربوط به قبل از سال ۱۳۹۸ نیز مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای سند تحول قضایی افزود: در این سند ۷ ماموریت بر مبنای قانون اساسی در نظر گرفته شده است؛ تظلم خواهی، نظارت بر حسن اجرا، کشف جرم، پیشگیری از وقوع جرم، حقوق عامه، اصلاح مجرمان و حمایت از مالکیت اشخاص.

صادقی در پاسخ به بیشترین جرایم واقع شده در سال اخیر گفت: سرقت تعزیری، توهین، ضرب و جرح عمدی، تهدید، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی تصادفات به ترتیب بیشترین جرایم واقع شده در سال اخیر است.

بیشتر بخوانید:

تکریم وکلا در دستور کار دادگستری مشهد است

رییس کل دادگستری خراسان رضوی در پاسخ به پرسش خبرنگار وکلاپرس درخصوص تکریم وکلا گفت: در رابطه با تکریم وکلای محترم جلساتی با کانون وکلای دادگستری، مرکز حفاظت دادگستری و معاونت پشتیبانی برگزار کردیم. اتفاقا دیروز با دکتر مجتبی زاهدیان، رییس کانون وکلای خراسان، دیدار داشتیم.

وی ادامه داد: قرار است در آینده نزدیک تسهیلاتی چون گیت ورودی و‌… در نحوه تعامل با وکلای محترم ایجاد شود.

محمدحسین درودی(دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی) نیز با تاکید بر تکریم ارباب رجوع گفت: اولویت ما در راستای سند تحول قضایی، تکریم ارباب رجوع است که هم شامل برخورد و تعامل با آنان بویژه بزه دیده و هم شامل کوتاه شدن جریان رسیدگی است. براستی نحوه عملکرد دادگستری نباید سبب بزه دیدگی ثانویه اشخاص شود.

فرناز محمدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا