گفت و گوویژه

توضیح عضو هیات مدیره کانون وکلای کرمانشاه درمورد اخذ مبلغ ۷ میلیون تومان از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت

وکلاپرس– عضو هیات مدیره کانون وکلای کرمانشاه درخصوص دریافت مبلغ ۷ میلیون تومان از پذیرفته شدگان آزمون وکالت در زمان ثبت نام گفت: هیچ مصوبه ای برای مبلغ ۵ میلیون تومان نداشته ایم.

به گزارش وکلاپرس، علی رغم تصمیم‌ غیرالزام آور مدیران نهاد وکالت در تاریخ ۸ مهر ۱۴۰۲ مبنی بر دریافت مبلغ ۵ میلیون تومان از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲، قبولی‌های کانون وکلای کرمانشاه از لزوم پرداخت هزینه ۷میلیون تومانی جهت ثبت نام از طریق سایت خبر داده اند.

هیچ مصوبه ای برای مبلغ ۵ میلیون تومان نداشته ایم

وکیل سیامک آرین پور، عضو هیات مدیره و نماینده کانون وکلای کرمانشاه در شورای اجرایی اسکودا درخصوص چرایی دریافت این مبلغ گفت: با اطمینان کامل عرض میکنم که دز جلسه ۸ مهرماه هیچ مصوبه ای برای مبلغ دریافتی از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ نداشتیم و صرفا پیشنهاد ارشادی مطرح شد.

وی ادامه داد: در جلسه رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری همراه با هیأت رئیسه اسکودا که ۸ مهر امسال برگزار شد، ریاست اسکودا رقم ۵ میلیون تومان را برای دریافت از از پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ پیشنهاد داد. در همان جلسه مدیران برخی کانون ها ازجمله گلستان و کرمانشاه اعلام کردند که این رقم باید براساس شرایط هر کانون جداگانه تعیین شود.

بیشتر بخوانید:

رییس اسکودا رقمی را به صورت حد وسط تعیین کرد

عضو هیات مدیره کانون وکلای کرمانشاه افزود: به همین دلیل رییس اسکودا اعلام کرد بهتر است رقمی به صورت حد وسط تعیین شود و هر کانون متناسب با شرایط و امکانات خود این رقم را افزایش و یا حتی کاهش دهد. به همین علت در برخی کانون ها شاهد دریافت مبلغ ۳ میلیون تومن و در برخی دیگر ۱۰ میلیون تومان هستیم.

۳۲۰ پذیرفته شده هزینه های متعددی برای کانون خواهند داشت

آرین پور با تاکید بر اینکه شرایط ساختمان کرمانشاه مناسب نیست، ادامه داد: ما در همان جلسه اعلام کردیم که در حال ساخت ساختمان هستیم و سالن آمفی تئاتری در اختیار نداریم؛ این کانون در حال حاضر برای هر بار اجاره سالن برای آموزش کارآموزان مبلغی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون پرداخت می کند.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه هر کانون باید براساس مقتضیات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود رقم تعیین کند، گفت: کارآموزان براساس قوانین جدید، در دو ماه نخست هر روز جلسه سخنرانی دارند؛ اجاره سالن، دعوت از اساتید پروازی، بلیط و محل اقامت اساتید، پذیرایی و… نیازمند هزینه های متعددی است که باید در نظر گرفته شود. تعداد ۳۲۰ پذیرفته شده هزینه های متعددی برای کانون خواهند داشت.

او درخصوص زمان دریافت هزینه ثبت نام و امکان یا عدم امکان قسط بندی آن گفت: مبلغ ثبت نام در همان ابتدا اخذ می شود اما تاکید میکنم در موارد بسیار محدودی ممکن است اگر ریاست کانون شرابط شخص را احراز کند، امکان پرداخت اقساطی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

لازم به ذکر است در شرق کشور نیز کانون وکلای گلستان جهت ثبت نام از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت مبلغ ۱۰ میلیون تومان مطالبه کرده است.

‫۳ دیدگاه ها

  1. بالاخره این کارآموزان تسهیلی که با اقسام و انواع کارشکنی ها و مانع تراشی ها و تحقیرها مواجه شدند مبدل به وکلای پایه یک دارای حق رای در هیات های عمومی کانونها خواهند شد و
    اونوقت تکلیف هیات مدیره های رو حداقلی فعلی که غالبا با آرا کمتر از یک ششم وکلای واجد شرایط انتخاب شدند و از عوامل اصلی این نوع برخوردها هستند هم معلوم خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا