اخبار

توضیحات وکیل رئیسیان درباره آخرین وضعیت دادگاه توماج صالحی در سال ۱۴۰۲

وکلاپرس _ وکیل مدافع توماج صالحی پس از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات موکلش در صبح روز گذشته ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲، از روند پرونده موکلش، عناوین اتهامی او و آخرین وضعیت دادگاه وی در سال ۱۴۰۲ اطلاع داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از شرق، امیر رئیسیان (وکیل توماج صالحی – خواننده سبک رپ فارسی) از برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده سال ۱۴۰۲ توماج صالحی در شعبه ۱۱۷ دادگاه کیفری ۲ استان اصفهان با عناوین اتهامی «تشویق به اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه‌های رایانه‌ای و نشر اکاذیب از طریق رایانه» خبرداد و تاکید کرد که آقای صالحی هیچ یک از این اتهامات را نپذیرفته و توضیحات خود را ارائه داده است.

بیشتر بخوانید:

وکیل رئیسیان با اشاره به آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار کرد: «صبح امروز جلسه رسیدگی به اتهامات آقای توماج صالحی در شعبه ۱۱۷ دادگاه کیفری ۲ استان اصفهان برگزار شد. با توجه به آن که زندانیان در جلسه رسیدگی به اتهاماتشان به صورت مجازی حضور پیدا می‌کنند، آقای صالحی نیز به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه حاضر شد. عناوین اتهامی او عبارت بود از «نشر اکاذیب از طریق سامانه‌های رایانه‌ای» و «تشویق به اعمال خشونت‌امیز از طریق سامانه‌های رایانه‌ای» موضوع ماده ۷۴۶ قانون مجازات

او ادامه داد: «آقای صالحی در جلسه رسیدگی ضمن عدم پذیرش عناوین اتهامی خود، توضیحاتش را ارائه داد. من و آقای رضا عرب‌زاده نیز به عنوان وکلای پرونده، توضیحات خود را ارائه دادیم.»

شکایت توماج صالحی از ضابطان پرونده سابقش

رئیسیان درباره سرنوشت شکایت توماج صالحی از ضابطان پرونده سابقش نیز بیان کرد: «این پرونده هم اکنون در مرحله تعیین صلاحیت محلی است چرا که برای دومین بار، دادسرای رسیدگی کننده به پرونده، خود را صالح ندانسته است. منتظریم شعبه رسیدگی کننده به این پرونده مشخص شود.»

بیشتر بخوانید:

عدم صدور قرار مرخصی برای توماج صالحی

وکیل توماج صالحی درباره چرایی عدم صدور قرار مرخصی برای توماج صالحی هم اظهار کرد: «برای آقای صالحی ۲ پرونده در ۲ مرجع رسیدگی طرح شد. در نهایت نیز ۲ کیفرخواست به دادگاه‌های انقلاب و دادگاه کیفری ارسال شد. دادگاه انقلاب در همان هفته اول، بدون اطلاع به ما، به پرونده رسیدگی و حکم بدوی هم صادر شد.
ما به حکم صادره اعتراض کردیم ولی در نهایت شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر اصفهان، حکم دادگاه بدوی را تایید کرد. بنابراین آقای صالحی با یکسال حبس قطعی مواجه است.
علاوه بر این موضوع، در پرونده سال ۱۴۰۱ هم ما با یک قرار بازداشت موقت رو به رو هستیم. بدین ترتیب در چنین شرایطی، با توجه به آن که حکم در حال اجرایی وجود ندارد، ما نیز نمی‌توانیم در اجرای احکام درخواست مرخصی را به ثبت برسانیم. در حقیقت مشکل اصلی در این مسیر، قرار موقت صادره از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب است.»

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت پرونده سال ۱۴۰۱ توماج صالحی

وکیل توماج صالحی در بخش پایانی اظهاراتش درباره آخرین وضعیت پرونده سال ۱۴۰۱ توماج صالحی هم بیان کرد: «این پرونده به دیوان عالی کشور رفت. این مرجع قضائی، حکم صادره در دادگاه انقلاب اصفهان را نقض و دیگر اتهامات آقای صالحی را مشمول عفو دانست و همچنین تاکید کرد که مجازات‌های در نظر گرفته شده برای آقای صالحی، بیش از مجازات‌های قانونی است.
دیوان همچنین تاکید کرد که ۲ فقره از اتهامات آقای صالحی باید حذف شود و پرونده را به دادگاه انقلاب ارجاع داد ولی این شعبه رسیدگی پرونده را به منظور افزایش اتهامات، به دادسرای اصفهان برگرداند.
در حال حاضر، دادسرا هم علاوه بر تکرار تمام اتهامات پیشین آقای صالحی در پرونده سال ۱۴۰۱، حتی اتهاماتی که برایش رای برائت صادر شده، ۲ اتهام جدید شامل «معاونت در بغی» و «اجتماع و تبانی به قصد امنیت ملی» را به پرونده اضافه کرده است.
این کیفرخواست مجددا به دادگاه رفته است؛ دادگاه از ما خواسته ایراداتمان را شرح دهیم، من و آقای مصطفی نیلی به عنوان وکلای پرونده هم این کار را انجام داده و در انتظار اتخاذ تصمیم از سوی دادگاه هستیم.»

منبع: شرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا