اخبار

توضیحات روابط عمومی باشگاه پیکان درمورد پرونده اریک باگناما و شخصی که از وی به عنوان وکیل دو طرف یاد می‌شود

پایگاه خبری وکلاپرس- مسئول روابط عمومی باشگاه پیکان اعلام کرد پاسخگویی نماینده این باشگاه در برنامه تلویزیونی به درخواست سرمربی گل گهر بوده است و تعارضی با حقوق این باشگاه ندارد.

به گزارش وکلاپرس، اخیرا انتشار اخباری مبنی بر حضور همزمان ناصر ارضی در پرونده اریک باگناما به عنوان نماینده حقوقی باشگاه پیکان (شاکی) از یک سو و نماینده باشگاه گل‌گهر سیرجان (متشاکی) از سوی دیگر باعث ایجاد حواشی در این پرونده شده است.

بیشتر بخوانید: فاطمه گلستانی‌نیا سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال شد

مسئول روابط عمومی باشگاه پیکان: تعداد وکلای متخصص در حوزه فوتبال محدود است

جواد پاینده، مسئول روابط عمومی باشگاه پیکان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما در راستای شفاف سازی این مسئله گفت: وکلای متخصص و صاحب تجربه در حوزه فوتبال محدود هستند لذا هر باشگاهی نمی تواند وکیل متخصص منحصر به فردی در این زمینه داشته باشد که با موضوعات آیین نامه و فدراسیون و.. آشنایی کامل داشته باشند.

وی ادامه داد: حال امکان دارد هر وکیل فعال دارای پروانه یکسری موکلین شخصی نیز داشته باشد که معمولا موکلین شخصی وکلای متخصص در حوزه فوتبال، از اهالی فوتبال هستند.

وکیل باشگاه پیکان نیز وکیل هیچ باشگاه دیگری نیست

پاینده در پاسخ به چرایی پاسخگویی ناصر ارضی در برنامه تلویزیونی گفت: براساس قانون و طبق روال حرفه ای، وکیل باشگاه پیکان نیز وکیل هیچ باشگاه دیگری نیست. لازم به ذکر است ناصر ارضی به عنوان نماینده باشگاه پیکان که در برنامه تلویزیونی صحبت کرد، رابطه حقوقی شخصی با سرمربی تیم گل گهر از گذشته و خارج از تعامل این دو باشگاه داشته است. لذا نماینده ما وکیل هیچ باشگاه دیگری نیست.

علت پاسخگویی ناصر ارصی در برنامه تلویزیونی؛ درخواست سرمربی گل گهر

او افزود: علت پاسخگویی ناصر ارضی در برنامه تلویزیونی، درخواست شخص سرمربی گل گهر، مهدی قلعه نوعی، بوده است که صرفا توضیحات را ارائه دهد. او نیز به دلیل رابطه دوستانه مطالبی را بیان کرده بود. همانطور که سایر وکلا ممکن است نماینده حقوقی شرکت یا باشگاهی باشند و وکالت چند شخص را در جایگاه حقیقی خود و خارج از باشگاه داشته باشند. این موضوع بسیار متعارف است و اصلا بحث تعارض منافع مطرح نیست.

مسئول روابط عمومی باشگاه پیکان تاکید کرد: طرف مقابل ما در این پرونده سرمربی باشگاه گل گهر نیست که تعارضی رخ دهد. ما حافظ نافع باشگاه پیکان هستیم و شکایت ما نسبت به بازیکن، از باشگاه گل گهر بوده است.

وکیل و مدیر حقوقی باشگاه پیکان، دکتر سفی الله فغان پور است

او در پاسخ به این پرسش که ناصر ارضی، وکیل یا نماینده حقوقی است گفت: وکیل و مدیر حقوقی باشگاه پیکان، دکتر سفی الله فغان پور است که قبلا نیز مدیر حقوقی فدراسیون فوتبال بوده است. آقای ناصر ارضی در در پرونده های فوتبالی همکار ما هستند و درگیر پرونده ها در دادگاه ها نیستند.

بیشتر بخوانید:

قبول همزمان وکالت دو طرف پرونده از مصادیق تخلف انضباطی وکیل

براساس بند ۴۲ ماده ۷۶ آیین نامه جدید لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، خودداری از قبول وکالت مستقیم یا غیرمستقیم یا مشاوره یا داوری هم‌زمان علیه اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از دولتی یا غیردولتی که مشاور یا وکیل آن‌هاست، یکی از تعهدات وکیل است.

تخلف وکیل از این قضیه مستوجب مجازات انتظامی درجه ۵ است.

لازم به ذکر است در آیین نامه قانونی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۳۴، فرض قبول وکالت همزمان طرفین پرونده قید نشده است و احتمالا دلیل آن بدیهی بودن موضوع بوده است. اما به تخلفاتی چون قبول وکالت نسبت به موضوعی که قبلاً به مناسبت سمت قضایی یا داوری اظهار عقیده کتبی کرده باشد و تضییع حق موکل از طریق ساختن وکیل با طرف موکل خود و یا خیانت نسبت به موکل پیش بینی شده است.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا