اخبار قوه قضاییه

تمدید قرارداد اجاره در شرایط کرونایی در بخشنامه معاون اول قوه قضاییه

وکلاپرس ـ معاون اول قوه قضاییه در بخشنامه ای مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص تمدید قرارداد اجاره در شرایط کرونایی را به رؤسای دادگستری کل استان های کشور ابلاغ کرد.

به گزارش وکلاپرس در بخشنامه معاون اول قوه قضاییه تمدید قرارداد اجاره در شرایط کرونایی بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا،  سقف افزایش بهای اجاره به میزان ۲۵ ، ۲۰ و ۱۵ درصد در تهران، برخی کلان شهرها و سایر شهرها اعلام شده و محاکم دادگستری موظف به اعمال آن می باشند.

در ادامه متن این بخشنامه را می خوانید:

رؤسای کل محترم دادگستری استان‌های سراسر کشور
سلام علیکم
با احترام به پیوست بند ۹ مصوبات مورخ ۱۳۹۹/۴/۸ جلسه ستاد کرونا درخصوص قراردادهای اماکن استیجاری، جهت اطلاع و اقدام مقتضی ارسال می‌گردد.
محسنی اژه‌ای
معاون اول قوه قضاییه

بند ۹ مصوبات جلسه ستاد کرونا درخصوص قراردادهای اماکن استیجاری

۹. با عنایت به شرایط اقتصادی تحمیلی بر کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین تحریم‌های ظالمانه و با لحاظ ضرورت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، کلیه قراردادهای مربوط به املاک مسکونی استیجاری که تا تاریخ ۹۹/۴/۸ هنوز تمدید نشده است در صورت عدم توافق بین طرفین و تمایل مستاجر تا سه ماه پس از اعلام رسمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نسبت به پایان شیوع کرونا و اتمام شرایط اضطراری تمدید می‌گردد. حداکثر افزایش میزان اجاره‌بها یا مبلغ رهن برای شهر تهران تا ۲۵ درصد، کلان‌شهرهای دیگر (مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، کرج، اهواز، قم و کرمانشاه) تا ۲۰درصد و سایر شهرهای کشور تا ۱۵ درصد خواهد بود.
تبصره ۱. املاک مورد اجاره که قبلا یا در مدت تمدید قرارداد به طور قطعی و رسمی مورد معامله قرار گرفته باشد، مستاجر می‌بایست ظرف ۲ ماه از تاریخ انتقال سند رسمی نسبت به تخلیه و تحویل آن اقدام نماید.
تبصره ۲. مستاجرینی که در دوره قرارداد اجاره بر اساس این مجوز، به تشخیص دادگاه صالح به تعهدات خود عمل نکنند و موجب تضییع حقوق موجر شئند مشمول این مصوبه نخواهند شد.
۳. چنانچه مستاجر با افزایش مبلغ اجاره با نرخ‌های فوق‌الذکر موافقت ننماید، واحد قابل تخلیه است.
تبصره ۴. چنانچه در قرارداد اجاره مدت زمان بیشتری نسبت به این مصوبه برای انقضای قرارداد در نظر گرفته شود،‌ مدت زمان قراردادی معتبر است.

تصویر بخشنامه را در زیر ببینید:

تمدید قرارداد اجاره در شرایط کرونایی در بخشنامه معاون اول قوه قضاییه
تمدید قرارداد اجاره در شرایط کرونایی در بخشنامه معاون اول قوه قضاییه س

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام من نیاز شدید به نامه معاون اول قوه قضایه در خصوص تمدید اجاره نامه بصورت خودکار دارم ولی تصویر نامه منتشر شده فاقد شماره است .چگونه تصویر سند را دریافت کنیم.با احترام اسداله پور

  2. وجود جمله لحاظ اقشار آسیب پذیر نقطه قوتی برای موجران سود جو و اعضاء شورا که از طرف موجر سفارش تخلیه دریافت نموده اند میباشد. لذا با استناد به همین جمله برای مستأجرینی که ظاهراً جزو اقشار آسیب پذیر نیستند براحتی حکم تخلیه صادر میکنند در صورتیکه همه در مقابل کرونا آسیب پذیرند ما پنج نفری در سال گذشته بدلیل گشتن برای پیدا کردن منزل اجاره ای همه کرونای سختی گرفتیم. امسال موجربا داشتن بیش از ۱۳ آپارتمان ۲۵۰ تا ۶۰۰ متری مبلغ ۱/۵ میلیارد اضافه خواست که نداشتیم به ۲۵ در هم راضی نشد رفته منطقه یک شکایت کرده و رییس شوراء به بهانه اینکه ما ملک داریم میخواهند حکم تخلیه دهند در صورتیکه املاک ما دو واحدس ۶۳ متری و دفتر انتشارات هست و دو وحد ۸۵ و ۱۲۰ متری اصلاً مال ما نیست و فقط سند بنام ماست و یک واحدش مشاعی است که شریک در آن نشسته و واحد دیگر را احاره دادیم تا در محل نزدیک دخترم و مدرسه نوه ام این واحد را پارسال اجاره کردیم.
    لطفاً این جمله ( لحاظ اقشار آسیب پذیر ) را بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا