اخبار کانون ها

تعدادی از کانون‌ها در واکنش به مصوبات اخیر مجلس نشست هم اندیشی با وکلای دادگستری برگزار می کنند

وکلاپرس– هیات مدیره های تعدادی از کانون های وکلای دادگستری در واکنش به مصوبات روزهای اخیر مجلس درباره نهاد وکالت، اقدام به برگزاری نشست های عمومی با حضور وکلا و کارآموزان کانون متبوع خود کرده اند.

به گزارش وکلاپرس، طی روزهای اخیر مجلس شورای اسلامی مقرره‌هایی را در خصوص حرفه وکالت تصویب کرده است که در صورت تأیید آن در شورای نگهبان استقلال کانون وکلا با چالش‌ عمیقی روبرو می‌شود.

از جمله این مصوبات می توان به ماده ۴ لایحه برنامه هفتم توسعه، طرح تامین مالی و جهش تولید، اصلاح ماده ۱۹ قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و … اشاره کرد.

در همین راستا هیات مدیره های کانون های وکلای دادگستری در اطلاعیه هایی جداگانه از وکلا و کارآموزان دعوت کرده اند به منظور هم اندیشی در خصوص این مصوبات جلسه ای تشکیل دهند.

تاکنون کانون های وکلای اصفهان، گلستان، خراسان، مرکز، همدان، مرکزی، فارس، گیلان اقدام به انتشار اطلاعیه و دعوت از سایر وکلا نموده اند.

تاریخ و زمان برگزاریاین نشست ها در هر کانون متفاوت بوده و در روزهای آتی برگزار خواهد شد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب سایت های کانون های وکلای دادگستری مراجعه کنید.

شایان ذکر است هیات عمومی اسکودا نیز روز شنبه ۴ شهریور ماه جلسه ای در همین خصوص برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

هیأت عمومی کانون وکلای مرکز سه شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد

 بر اساس مصوبه امروز هیأت مدیره کانون وکلای مرکز، سه شنبه هفته آینده هیأت عمومی این نهاد با حضور وکلای دادگستری برگزار خواهد شد.

 ساعت برگزاری نشست ۱۵ و مکان برگزاری نیز محل کانون مرکز اعلام شده است.

‫۷ دیدگاه ها

  1. خوبه بالاخره یک جا مرکز رو به رسمیت شناختید. روح مرحوم کشاورز شاد، رفت و این روزها رو ندید.
    چقدر دیدن دست و پا زدنتون قشنگه…

  2. جیب هاتون هنوزم جا داره از این همه پول ثبت نام.؟مجلس چرا زودتر منحل نکرده کانون بی قانون را.؟

    1. البته منحل شدن کانونهای وکلا، راه حلش نیست…

      خیلی پیشنهادات خوب داشتم، مرا در حاشیه گذاشتند و همان بِهْ که در حاشیه بمانم و از این مشکلات دور باشم…

      چقدر کارهای خوب و مفید میشد انجام داد، که نظر مثبت مجلس، دولت و قوه قضا را هم جلب کرد ولی:… زیر بار نرفتن… نظرات غیر کارآمد قدیمی و شعارهای قدیمی را کلیشه ای مطرح کردن، عملکرد مثبت نداشتن… تولید نارضایتی در خود وکلا در زمان انتقالی، نحوه رسیدگی به شکایات،پروانه دادن و آزمون،… نگران مشکلات معیشت وکلا نبودن.. حتی یک بیمه خدمات درمانی ارزان برای وکلا فراهم نکردن… بیمه اجباری با خسارات سنگین تاخیر تادیه…بی توجهی به نظرات اعضا و منفعل کردن آنها و حالت انفعالی و بی خیالی شخصی برخی شان…. عدم رعایت اخلاق حرفه ای توسط برخی همکاران و زیراب همکار زدن در حفاظت دادگستری با ادعای استقلال… رانتهای برخی همکاران در دادگستری…. تهدید شدن برخی وکلا توسط برخی اعضای هیات مدیره بجای تعامل و گفتگو…. باندی عمل کردن در زمان انتخابات و عدم رعایت شئون وکالت…. بدحجابی شدید برخی وکلای خانم در هنگام رفت و آمد به دادگستری… نتیجه همین شد که می بینید

  3. شکسپیر در یکی از داستان های خودش میگه …
    پادشاه میگوید : اولین کاری که میکنیم وکلا را بکشیم …
    امروز معنای این جمله را درک کردم

    1. من نمیدانم چرا قدرت برای نهادی شمشیر را از رو می‌بندد عده ای از مرع قدرت لو میزنند
      خ
      حذف نهاد ها جامعه را تک قطبی میکند و تمام قوا یک جا در دست حکومت یکی میشوند و نهاد ها حاکمیت و جامعه را دموکراتیزه و غیبت آنا ن مردمی را محو میسازد .میماند تا مردم چه بخواهند دموکراسی یا دیکتاتوری .

  4. سوالاتی که برای ازمون وکالت طرح میشود یا در قانون نیست ویا ازمواردی هست که مورد اختلاف میباشدمثلادرسال۱۴۰۰سوال ۱قانون مدنی:شخصی درحین فوت یک عمو امی و یک عمه امی و عمو ودو عمه ابوینی دارد جوابش را برگزینه ۳نوشته بود عمه یک ششم و عموی امی یک ششم و بقیه از ابوینی ها
    حالا شما بگوئید در کجا قانون چنین حکمی دارد که هرکدام از وراث امی که دونفریابیشترباشند هرکدام یک ششم میبرد
    ویا سوالی در آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲گفته درصورت تقسیط مهریه ایا حق حبس وجود دارد که این مسئله مورد اختلاف میباشدومشت نمونه خروار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا