اخبار اسکوداویژه

تصویر قرارداد دکتر جعفر کوشا با نشر میزان درباره چاپ کتاب اسناد چشم انداز کانون های وکلای دادگستری

وکلاپرس- پس از انتشار فیپای کتاب اسناد چشم انداز کانون های وکلای دادگستری ایران با نام دکتر جعفر کوشا، انتقادات زیادی از سوی مترجمین و گردآوران این کتاب درباره عملکرد دکتر کوشا در انتشار این اثر شکل گرفت.

به گزارش وکلاپرس، چندی پیش و پس از گذشت دو سال از اتمام فعالیت کارگروه ترجمه اسکودا، فیپای کتاب «اسناد چشم انداز کانون‌های وکلای دادگستری و انجمن‌های حرفه‌ای حقوقی در گستره جهانی» به نام دکتر کوشا اخذ شد؛ امری که موجب انتقاد مترجمین و سیاستگذاران طرح قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

کتاب «اسناد چشم انداز کانون‌های وکلای دادگستری و انجمن‌های حرفه‌ای حقوقی در گستره جهانی» به کوشش کارگروه ترجمه اسکودا در دوره ریاست دکتر مرتضی شهبازی نیا و به سرپرستی دکتر انوشه لبافیان طوسی تهیه شده بود.

رونمایی از این کتاب در بهمن ۱۴۰۰ با حضور دکتر کوشا و اعضای کارگروه تدوین صورت گرفته بود.

شناسنامه این اثر در اردیبهشت ۱۴۰۲ در حالی انتشار یافت که نام دکتر کوشا به عنوان صاحب اثر در فیپای کتاب آمده بود. در ادامه این روند وکیل حسین عسکری راد و بازرسان اسکودا در گزارش های جداگانه به بررسی فرایند انعقاد قرارد بین اسکودا و انتشارات میزان پرداختند و بدون اشاره به قرارداد منعقد شده بین این دو نهاد شخص رئیس اسکودا را در انتشار اثر به نام خود بی تقصیر دانستند.

بیشتر بخوانید:

گزارش بازرسان در جلسه شورای اجرایی اسکودا مورخ ۲۵ خرداد قرائت شد و سپس اعضای شورای اجرایی در تصمیمی جدید با عدول از مصوبه قبلی خود با چاپ و انتشار این کتاب مخالفت کردند.

در گزارش های مذکور اشاره‌ای همراه با جزئیات به قرارداد دکتر کوشا با نشر میزان جهت چاپ این کتاب با نام وی نشده است.

تصویر قرارداد بین اسکودا و نشر میزان که به تازگی در حال دست به دست شدن است، به شرح زیر می‌باشد:

بسمه تعالی قرارداد چاپ کتاب

به موجب این قرارداد جناب آقای دکتر جعفر کوشا به ریاست اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا) به نشانی تهران میدان آرژانتین خیابان احمد قصیر (بخارست) ، خیابان ۱۷ ، پلاک ۲۰، طبقه سوم امتیاز چاپ اثر خود را به نام «اسناد چشم انداز و برنامهه ای راهبردی کانونهای وکلای دادگستری و انجمنهای حرفه ای حقوقی در گستره جهانی» با ۵۸۰ صفحه، با شرایط زیر به نشر میزان واگذار مینماید.

در این قرارداد به جهت رعایت اختصار صاحب اثر یا اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران را (اسکودا) و مؤسسه انتشاراتی میزان اختصاراً ناشر و متن تألیفی، ترجمه شده یا گردآوری شده اثر خوانده میشود:

۱ – ناشر متعهد است بعد از دریافت مجوزها ،لازم اثر را حداکثر تا مدت سی روز با مشخصات نمونه پیوست و مشخصات فنی زیر چاپ و تحویل نماید.

  • متن کاغذ گلاسه ۱۳۵ گرمی
  • صحافی به صورت دوخت و جلد زرکوب
  • چاپ کتاب با قطع خشتی ۲۲۲۲
  • چاپ دورنگ نمونه (پیوست)

۲- اسکودا تعداد ۵۰۰ نسخه از کتاب را با تخفیف ۲۰٪ از بهای پشت جلد خریداری مینماید.

۳- قیمت پشت جلد کتاب ۷۶۰,۰۰۰۰ تومان می باشد.

۴- مبلغ کل قرارداد در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۷ معادل ۳۰۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان میباشد که اسکودا متعهد است ۸۰ درصد هزینه تمام شده را به ۲۴۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان در ابتدا و قبل از چاپ کتاب پرداخت نماید و ۲۰ درصد باقی مانده را هنگام تحویل کتاب تصفیه نماید بدیهی است هنگام تحویل کتاب قیمت افزایش نخواهد داشت.

۵- مبلغ به حساب بانک ملی به شماره ۰۱۱۶۶۶۰۳۱۰۰۰۸ به نام نشر میزان واریز می گردد.

۶- نام صاحب اثر و نام و آرم اسکودا در روی جلد و شناسنامه کتاب درج می گردد.

این قرارداد در ۶ ماده تنظیم و در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۷/ در ۲ نسخه که حکم واحد ،دارند تنظیم و به امضاء طرفین رسیده و تا زمانی که به وسیله هر دو طرف قرارداد فسخ نشده معتبر است.

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا