اخبار دولت

تصویب‌نامه تعیین ساعات آغاز به کار ادارات و مشاغل مختلف در سال ۱۴۰۲

تصویب نامه شماره ۲۴۲۱۸۷ ت/۶۱۰۱۱ هـ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ هیئت وزیران

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده واحده قانون نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور – مصوب ۱۴۰۱ تصویب کرد:

۱- ساعات آغاز به کار ادارات و مشاغل مختلف به شرح جدول زیر تعیین می شود:

واحد های نظامی، انتظامی، امنیتی۶:۳۰
واحد های صنعتی۷:۰۰
اداراتالف- واحد های ستادی (دستگاه های اجرایی ملی) مستقر در تهرانشناور از ۷:۰۰ تا ۹:۰۰
ب- واحد های استانی
مدارسالف- مقطع متوسطه۷:۳۰
ب- مقطع ابتدایی۸:۰۰
مدارس به نحوی برنامه ریزی نمایند که از نیم ساعت قبل نسبت به پذیرش دانش آموزان اقدام و در فرصت مذکور برنامه های فرهنگی، تربیتی و ورزشی اجرا شود
بانک ها۷:۳۰
حضور کارمندان بانک ها نیم ساعت زودتر ( ساعت ۷:۰۰ صبح) است
مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش های آموزشی  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (اعم از دانشگاه ها و بیمارستان ها)۸:۰۰
اصناف و بازاریان۹:۳۰

تبصره- در راستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه والدینی که هر دو در دستگاههای اجرایی شاغل هستند و دارای فرزند در مقاطع پیش دبستان و دبستان میباشند دستگاههای اجرایی در تعامل با یکدیگر مکلفند با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافقت نمایند. کارکنان زن سرپرست خانوار دارای شرایط بالا نیز مشمول این حکم میباشند.

۲- ساعت آغاز به کار ادارات به استثنای واحدهای عملیاتی خدمت رسان آموزشی، بهداشتی و … در تمامی استانها در ماه مبارک رمضان به صورت شناور از ساعت ۷:۰۰ تا ۹:۰۰ صبح بوده و این ساعت در روزهای بعد از شبهای قدر، ۹:۰۰ صبح است.

۳- با توجه به تنوع اقلیمی کشور و فصول بسیار سرد و بسیار گرم سال ساعت آغاز به کار دستگاههای اجرایی موضوع این تصویب نامه با یک ساعت تأخیر یا تعجیل از ساعات مندرج در جدول موضوع بند (۱) این تصویب نامه قابل تعیین است هماهنگی و اطلاع رسانی در این خصوص با استانداران خواهد بود.

۴ (اصلاحی۱۴۰۲/۳/۱۰)– به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی ساعات آغاز به کار تمامی دستگاههای اجرایی (موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) و بانکها شهرداریها و سایر نهادهای عمومی از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریورماه هر سال از ساعت ۶:۰۰ است. تمامی دستگاههای اجرایی مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کاره دستگاههای سرمایشی را خاموش نمایند.

متن سابق بند ۴- به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی ساعات آغاز به کار و خاتمه تمامی دستگاههای اجرایی (موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) و بانکها شهرداریها و سایر نهادهای عمومی از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریورماه هر سال از ساعت ۶:۰۰ الی ۱۳:۰۰ است. تمامی دستگاههای اجرایی مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کاره دستگاههای سرمایشی را خاموش نمایند. دستگاههای مشمول برای رعایت ساعات کاری هفتگی کارکنان موظفند باقی مانده ساعات را به صورت دورکاری تعریف کنند.

۵- تعداد روزهای کاری و ساعات پایان کار ادارات و مشاغل مختلف با رعایت قوانین و مقررات مربوط تعیین میشود.

۶- در مواردی که مطابق این تصویب نامه ساعت آغاز به کار ادارات شناور است. لازم است رؤسای ادارات ستادی و استانی به گونه ای برنامه ریزی و نظارت کنند که ساعات کار شناور هیچ خدشه ای در نحوه پاسخگویی و ارائه خدمات ایجاد ننماید.

تصویب نامه شماره ۱۲۷۷۹۷ ت ۴۹۵۳۳هـ مورخ ۱۳۹۲/۷/۱۶ لغو میشود.

محمد مخبر

معاون اول رئیس جمهور

بیشتر بخوانید:

تصویب نامه شماره ۲۴۲۱۸۷ ت/۶۱۰۱۱ هـ
تصویب نامه شماره ۲۴۲۱۸۷ ت/۶۱۰۱۱ هـ

 

اصلاحی مصوب خرداد ۱۴۰۲:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا