اخبار کانون هاویژه

رییس کل دادگستری قزوین: تشکیل کمیته مشترک بین دادگستری و کانون وکلا ضروری است

وکلاپرس- رییس دادگستری قزوین در دیدار با هیأت مدیره کانون وکلای قزوین از ضرورت تشکیل کمیته مشترک بین دادگستری و کانون وکلا سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای قزوین، در نشست مشترک رییس کل دادگستری استان قزوین و اعضای هیات مدیره کانون وکلای این استان با تاکید بر گسترش تعاملات بین این دو نهاد، راهکار هایی برای برگزاری عادلانه فرآیند دادرسی تشریح شد.

تشکیل کمیته مشترک بین دادگستری و کانون وکلا

در این دیدار علی شعبانی (ریس کل دادگستری استان قزوین) با اشاره به آسیب ها و چالش ها فرایند دادرسی پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک بین دادگستری و کانون وکلا را به منظور عادلانه تر شدن این فرایند ارائه کرد.

علی شعبانی اعلام کرد: تشکیل کمیته مشترک دادگستری و کانون وکلا با حضور قضات با برپایی جلسات مستمر در رفع ایرادات و ارائه پیشنهادات کاربردی ضروری است.

رییس کل دادگستری استان قزوین همچنین بر ضرورت تشکیل این کمیته برای به حداقل رساندن مواردی که فرآیند دادرسی عادلانه را با چالش مواجه می کند تاکید کرد.

تشریح آثار زیان بار تصویب طرح تسهیل

شعبانی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار و موارد معنونه از سوی ریاست کانون در تشریح آثار زیان بار تصویب این طرح، خواستار مکاتبه و طرح ایرادات جهت پیگیری موضوع شد.

خدمات کانون وکلای قزوین

سید محمد حسینی (رییس کانون وکلای دادگستری قزوین) در این نشست در ابتدا نقش حمایتی کانون وکلای و انجام سالانه ۱۵۰۰ پرونده معاضدتی – تسخیری و حدود ۲۰ هزار ساعت مشاوره حقوقی رایگان در مراجعی من جمله دادگستری ها، زندانها، کمیته امداد و بهزیستی را بیان کرد.

حل اختلافات وکیل و موکل، با مکانیسم ایحاد

رییس کانون وکلای دادگستری قزوین در خصوص کاهش ترافعات وکیل و موکل و کاهش ورودی پرونده به دادسرای انتظامی وکلا عنوان کرد: با مکانیسم ایحاد و یا به عبارتی احیای کمیسیون داوری و واحد صلح و سازش، در وهله اول سعی در حل اختلافات وکیل و موکل در کوتاهترین زمان و در صورت عدم افاده این تلاشها، دادسرای انتظامی و در راس آن دادستان که در انتخاب ایشان نهایت دقت و لحاظ جمیع شرایط مطلوب و استاندارد رعایت شده است، به تخلفات همکاران رسیدگی خواهد کرد.

تصویب ماده ۶ طرح تسهیل اتفاقی خطرناک برای حقوق عامه است

وی در پایان ضمن اشاره به طرح اخیرالتصویب تسهیل کسب و کار در مجلس، آن را یک اتفاقی خطرناک برای حقوق عامه و اهمیت دفاع از مردم عنوان و با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با مجمع نمایندگان استان، خواستار استفاده از توان و ظرفیت تمامی دست اندرکاران خصوصا رئیس کل دادگستری استان در جهت جلوگیری از ورود افرادی با تراز علمی نازل به مجموعه وکالت شد.

بیشتر بخوانید: نظر یک نماینده مجلس درباره طرح تسهیل مجوز کسب و کار: مردم دفاع از جان و مال و اعتبار خود را به وکیل می‌سپارند

گفتنی است این نشست روز سه شنبه سی ام شهریور ۱۴۰۰ در دفتر ریاست دادگستری استان قزوین و با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان قزوین و جمعی از همکاران، پیشکسوتان، روسای ارکان و کمیسیونهای کانون وکلا برگزار شده است.

منبع: کانون وکلای قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا