اخبار مجلس شورای اسلامیدیدگاه

تاخیر در صدور مجوز توجیه اقتصادی کسب و کارها را از بین می‌ برد

وکلاپرس- نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی طرح تسهیل صدور مجوز ها را یکی از اقدامات مهم و خوب مجلس یازدهم برشمرد.

به گزارش وکلاپرس و به نقل از خانه ملت محمد صادق صفائی دلوئی، نماینده مجلس در بیان موافقت خود با طرح تسهیل، بر تسریع روند صدور مجوز های کسب و کار تاکید و اعلام کرد: گذر زمان و فرصت سوزی توجیه اقتصادی کسب و کار را از بین می‌ برد.

ایران؛ رتبه ۱۷۸ در بین ۱۹۰ کشور در تسهیل کسب و کار

محمد صفائی دلوئی با اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل کسب و کار گفت: متاسفانه دولت متکی به درآمدهای نفتی به دنبال تسهیل‌ گری در کسب و کار نیست از این رو ایران در بین ۱۹۰ کشور جهان در رتبه ۱۷۸ را در تسهیل کسب و کار قرار گرفته که وضعیتی بسیار بحرانی است.

لذا در شرایط فعلی تصویب این طرح یکی از کارهای خوب مجلس یازدهم محسوب شده که روند صدور مجوز کسب و کار را تسریع می‌کند.

گذر زمان و فرصت سوزی توجیه اقتصادی کسب و کار را از بین می‌ برد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امروز برای احداث یک استخر پرورش ماهی به ۱۲۰ استعلام و برای احداث گاوداری به حدود ۱۰۰ استعلام از دستگاه‌ های مختلف نیاز داریم. حال جوان با چه انرژی و پتانسیلی باید این استعلامات را کسب کند؟ در حالی که گذر زمان و فرصت سوزی توجیه اقتصادی کسب و کار را از بین می‌ برد.

شرایط تورمی، سرمایه جوانان را به سرعت کاهش می‌ دهد

صفایی تاکید کرد: در شرایط فعلی، جوانی با سختی سرمایه‌ ای به دست می‌ آورد تا کسب و کاری راه و اندازی کند اما تاخیر در صدور مجوز ها و تحمیل شرایط تورمی، سرمایه وی را به سرعت کاهش می‌ دهد لذا بسیار مهم است که مجوز احداث کسب و کارها با سرعت صادر شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح تسهیل کسب و کار مجلس گام بسیار خوبی برای تسهیل گری در اجرای کسب و کارها است.

منبع: خبر گزاری خانه ملت

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا