اخبار بین المللیویژه

بیش از یک سوم وکلای دادگستری در آمریکا زن هستند

پیمایش و نظر سنجی از وکلای دادگستری آمریکا ABA درباره نژاد، جنسیت، تعداد و ...

وکلاپرس- بر اساس نظرسنجی ملی وکلا ABA در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱.۳ میلیون وکیل در ایالات متحده وجود دارد و نرخ رشد این تعداد در دهه گذشته به سختی تغییر کرده است.

به گزارش وکلاپرس، کانون وکلای آمریکا نتایج نظر سنجی ملی وکلا سال ۲۰۲۲ را که شامل تعداد وکلای مقیم فعال در هر ایالت در دهه گذشته، درصد وکلا بر اساس جنسیت، نژاد و قومیت از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ می باشد، منتشر کرد.

این نظرسنجی همچنین تعداد فزاینده‌ای از زنان، آمریکایی‌های آسیایی، اسپانیایی‌تبار و وکلای مختلط را در حرفه وکالت نشان داد. تعداد وکلای سیاه پوست در دهه گذشته تقریباً ثابت مانده است.

رشد ۶.۶ درصدی تعداد وکلا در دهه گذشته

حرفه وکالت در سال های اخیر به کندی رشد کرده است. در طول دهه گذشته، تعداد وکلا در سراسر کشور تنها ۶.۶ درصد افزایش یافته است – از ۱،۲۴۵،۲۰۵ در سال ۲۰۱۲ به ۱،۳۲۷،۰۱۰ در سال ۲۰۲۲.

اما این حرفه در قرن بیستم سریعتر رشد کرد. از ۱۱۴۰۰۰ وکیل در سال ۱۹۰۰ به کمی بیش از ۱ میلیون نفر در سال ۲۰۰۰. این افزایش تقریباً ۹ برابری در طول قرن است. همچنین در دهه ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ نیز تعداد وکلا از ۳۲۶۰۰۰ وکیل به ۵۷۴۰۰۰ رسید

تعداد وکلا در ایالات مختلف

از هر چهار وکیل یک نفر در دو ایالت نیویورک (۱۸۷۲۴۶ وکیل) و کالیفرنیا (۱۷۰۳۰۶ وکیل) زندگی می کند. در مجموع، آنها ۲۷ درصد از وکلای کشور را دارند. ده ایالت طی دهه گذشته با کاهش تعداد وکیل روبرو شده‌اند که در رأس آنها آلاباما (-۱۵%)، آلاسکا (-۱۲%) و اوهایو (-۸%) قرار دارند و داکوتای شمالی با ۱۶۸۵ وکیل، ایالتی با کمترین تعداد وکیل است.

بیشتر بخوانید:

بیش از یک سوم وکلا زن هستند

بیش از یک سوم وکلا زن هستند و این تعداد در حال افزایش است. ده سال پیش، ۳۳ درصد از کل وکلا زن بودند که امروز ۳۸ درصد است. به عبارت دیگر، درصد زنان در این حرفه تقریباً نیم درصد در سال رشد می کند.

نژاد و قومیت ها در بین وکلای آمریکا

سهم وکلای آسیایی آمریکایی در این حرفه در حال حاضر تقریباً با سهم آسیایی ها در جمعیت ایالات متحده برابر است. این نظرسنجی نشان داد که ۵.۵ درصد از کل وکلا آسیایی آمریکایی هستند. جمعیت ایالات متحده ۵.۹٪ آسیایی است.

با این حال، هیسپانیک ها( آمریکایی های اسپانیایی تبار) هنوز در حرفه حقوقی بسیار کم نمایندگی هستند. این نظرسنجی نشان داد که ۵.۸ درصد از کل وکلا اسپانیایی تبار هستند. جمعیت ایالات متحده ۱۸.۵٪ اسپانیایی تبار هستند.

درصد وکلای سیاه پوست در دهه گذشته تقریباً بدون تغییر بوده است. در سال ۲۰۱۲، نظرسنجی نشان داد که ۴.۷ درصد از کل وکلا سیاه پوست بودند. امروزه این رقم ۴.۵ درصد است. این بسیار کمتر از سهم سیاه پوستان در جمعیت ایالات متحده (۱۳.۴٪) است.

بومیان آمریکا کوچکترین گروه نژادی یا قومی در میان وکلای آمریکایی هستند. نیمی از ۱٪ از کل وکلا (۰.۵٪) بومی آمریکایی هستند – تقریباً بدون تغییر نسبت به ۰.۶٪ در یک دهه قبل. جمعیت ایالات متحده ۱.۳٪ بومیان آمریکایی هستند.

تعداد وکلا با نژادهای مختلط در حال افزایش است

این نظرسنجی نشان داد که ۱.۲ درصد از وکلا در سال ۲۰۱۶ از نژادهای مختلط بودند. امروز، این تعداد بیش از دو برابر شده و به ۲.۷ درصد از کل وکلا رسیده است.

طبق پیمایش و نظرسنجی اخیر اکثریت قریب به اتفاق وکلا هنوز سفیدپوست هستند. عدد مذکور در این پیمایش عدد ۸۱٪ را نشان می‌دهد. البته گفتنی است که از این جمعیت سفیدپوستان غیر اسپانیایی ۶۰ درصد از جمعیت وکلای ملی را تشکیل می دهند.

منبع: کانون وکلای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا