اخبار اسکوداویژه

بیانیه پایانی چهل و هفتمین نشست اسکودا دو روز پس از پایان نشست منتشر شد

وکلاپرس- چهل و هفتمین نشست هیات عمومی اسکودا در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۲ و ۳ آذر ۱۴۰۱ در شهر بابلسر برگزار شد.

نشست هیات عمومی اسکودا با حضور اعضای هیات مدیره های کانون های وکلای سراسر کشور و مدیران اسکودا و برخی مهمانان دیگر طی روز های دوم و سوم آذر ۱۴۰۱ در هتل پنج ستاره میزبان شهر بابلسر برگزار شد.

بر خلاف ادوار گذشته که بیانیه پایانی نشست های اسکودا، همزمان با پایان نشست منتشر می شد در این دوره با وجود پایان نشست در عصر روز پنج شنبه ۳ آذر، بیانیه پایانی با فاصله ۴۸ ساعت منتشر شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع مطلع، ظاهرا اختلاف نظر در تهیه متن بیانیه پایانی نشست چهل و هفتم علت این تاخیر بوده است.

در این بیانیه هیأت مدیره های کانون های وکلای دادگستری ضمن قدردانی از قوه قضاییه، که بستر قانونی اصلاح موادی از آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری (مصوب ۱۴۰۰) را فراهم کرده است، درخواست تسریع در روند پذیرش اصلاحات این آیین نامه را کرده اند.

هیأت عمومی همچنین از قوه قضائیه خواسته است به منظور تحقق دادرسی عادلانه، در فراهم کردن شرایط قانونی جهت حذف تبصرۂ ماده ۴۸ تسریع کند.

در این بیانیه همچنین به حاکمیت توصیه شده است که جدا به مطالبات عمومی توجه کند و بستر قانونمند را برای تطبیق آن با حقوق اساسی و تحقق خواسته های مشروع، مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی فراهم نماید.

همچنین هیات عمومی اسکودا با تاکید بر اینکه بازداشت وکلایی که جهت دفاع از حقوق موکلین دستگیر شده اند ایفای وظایف وکالتی را تحت تأثیر قرار می دهد، درخواست اقدام قانونی جهت فراهم کردن موجبات آزادی وکلای دربند را مطرح کرده است.

متن کامل بیانیه پایانی نشست چهل و هفتم اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در شهر بابلسر را اینجا بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا