اخبار اسکوداویژه

بیانیه پایانی پنجاه و یکمین همایش هیات عمومی اسکودا مورخ ۲۴ و ۲۵ آبان ماه

وکلاپرس- پس از انتشار مصوبات پنجاه و یکمین همایش هیات عمومی اسکودا، که روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان ماه در جزیره کیش و به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان برگزار گردید، بیانیه پایانی این نشست نیز منتشر شد.

به گزارش وکلاپرس، پنجاه و یکمین همایش هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) پس از چالش هایی در خصوص برگزاری انتخابات هیات رئیسه اسکودا، ساعاتی پیش با انتشار بیانیه و مصوبات این نشست به پایان رسید.

جهت مشاهده متن مصوبات پنجاه و یکمین همایش هیات عمومی اسکودا مورخ ۲۴ و ۲۵ آبان ماه وارد لینک زیر شوید:

بیانیه پایانی پنجاه و یکمین همایش هیات عمومی اسکودا مورخ ۲۴ و ۲۵ آبان ماه به شرح زیر است:

بیانیه نشست هیئت عمومی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران – کیش ۲۵ آبان ۱۴۰۲

در تاریخ ۲۴ و ۲۵ آبان ماه یک هزار و چهارصد و دو، پنجاه و یکمین همایش سراسری هیئت عمومی کانونهای وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون محترم هرمزگان در جزیره کیش و در ترم هرمزگان در جزیره کیش و در کنار ساحل نیلگون خلیج همیشه فارس تشکیل گردید.

هیئت عمومی ضمن تقدیر و سپاسگزاری از میزبانی شایسته کانون محترم میزبان، بیانیه پایانی همایش را به شرح آتی اعلام می دارد:

۱- آنچه در غزه میگذرد جنایتی هولناک علیه زنان کودکان افراد بیگناه و بدون دفاع است. کشتار غیرنظامیان، بی اعتنایی رژیم غاصب صهیونیستی به همه قواعد و اصول اخلاقی و کنوانسیونهای بین المللی است؛ از این رو، هیئت عمومی کانونهای وکلا این اقدامات مغایر قواعد بین المللی و اصول اخلاقی و انسانی را به شدت محکوم نموده و ضمن اعلام انزجار از جنایات ددمنشانه این رژیم و اعلام حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین، از عموم آزادی خواهان به ویژه وکلای دادگستری سراسر جهان تقاضا دارد حمایت آشکار و بی دریغ خود را از این مردم بی پناه، ابراز داشته و قویاً از سازمانهای حقوق بشردوستانه بین المللی و به ویژه سازمان ملل متحد میخواهد تا با برخورد قاطع و جدی و بدون تبعیض در قبال این جنایات سبعانه مواضع قطعی و جدی خود را اعلام دارند.

۲- مشخصه اصلی نهادهای مدنی غیر دولتی بودن و عدم وابستگی تشکیلاتی و مالی به حاکمیت سیاسی و سازمانهای دولتی است به عبارت روشنتر کانونهای وکلا به مثابه نهاد مدنی واسط میان حاکمیت و مردم است. از این رو، هرگونه دخالت و ایجاد محدودیت در برگزاری انتخابات اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران مغایر با جایگاه حقوقی این نهاد میباشد. بنابراین تصمیم متخذه از سوی شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات در آستانه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه اتحادیه مورد اعتراض کانونهای وکلای دادگستری سراسر کشور میباشد.

۳- هیئت عمومی وکلای دادگستری از تمامی نهادهای تصمیم ساز به ویژه مجلس محترم شورای اسلامی مؤکداً تقاضا دارد که در فرایند قانونگذاری در باب نهادهای تخصصی از جمله موضوعات مرتبط با نهاد وکالت و به منظور رعایت اصل و حق تعیین سرنوشت صنفی وکلای دادگستری از توانمندیهای جامعه و نهاد وکالت و کانونهای وکلا استفاده بهینه نموده تا قوانینی منسجم و جامع الاطراف و مانع الاغیار به منصه تصویب رسانده تا حقوق حقه وکلای دادگستری و نهاد وکالت از هر حیث و جهت مصون از تعرض قرار گیرد.»

جهت مشاهده رویدادها و وقایع این همایش لینک زیر را مشاهده کنید:

همایش کیش اسکودا ۱۴۰۲

تصاویر بیانیه پایانی:

منبع: روابط عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا