اخبار صنفیویژه

این ۴۰ نفر؛ بررسی رفتار انتخاباتی همه نامزدهای انتخابات دوره یازدهم هیئت رئیسه اسکودا

وکلاپرس- ۴۰ نامزد انتخابات برای کرسی های هیئت رئیسه اتحادیه سراسری کانون های دادگستری ایران – اسکودا، در روزهای پیش از برگزاری انتخابات در جزیره کیش رفتارهای انتخاباتی مختلفی داشته‌اند که در این گزارش به بررسی آنها پرداخته ایم.

به گزارش وکلاپرس، انتخابات هیئت رئیسه و بازرسان اسکودا ۲۴ آبان ۱۴۰۲ به میزبانی کانون وکلای هرمزگان در شهر کیش برگزار خواهد شد.

نامزدی ۴۰ وکیل دادگستری برای کسب کرسی‌های هیئت رئیسه اسکودا

برای کسب کرسی‌های هیئت رئیسه اسکودا مجموعا ۴۰ وکیل دادگستری با سوابق و رویکردهای مختلف داوطلب شده‌اند که از این میان ۱۲ نفر برای تصدی منصب ریاست، ۱۱ نفر برای کسب کرسی نایب رئیسی و ۱۷ نفر برای تصدی منصب بازرسی اسکودا نام‌نویسی کردند.

علی رغم استقبال بیشتر وکلا برای نامزدی نسبت به دو دوره گذشته، ولی هیچ یک از بانوان وکیل نامزد سمت ریاست و نائب رئیسی نشده است و صرفا دو نفر از ایشان برای کسب کرسی بازرسی نام نویسی کرده اند.

لازم به ذکر است تاکنون صرفا وکیل حسین عسکری راد از شرکت در انتخابات انصراف داده است.

دکتر جلیل مالکی و وکیل حسین طالع نسبت به ارائه برنامه اقدام نکردند

گفتنی است وکلاپرس از ابتدای انتشار اسامی نامزد های انتخابات هیئت رئیسه اسکودا تا کنون به طور مستمر با همه نامزدها برای انجام مصاحبه و سوال در مورد برنامه ها و رویکردهای آنان در مسئولیتی که برای آن نامزد شده اند در تماس بوده است که در برخی موارد با عدم همکاری نامزدها منتهی به نتیجه نشده است.

از میان ۱۲ نامزد سمت ریاست، ۵ نامزد (دکتر سیدمهدی حجتی، دکتر عباس کریمی، دکتر کارن روحانی، وکیل عبدالصمد خرمشاهی و وکیل حسین عسکری راد) با وکلاپرس گفتگو کردند.

۵ نامزد (دکتر بهنام حبیب‌زاده، وکیل محمد شاه‌محمدی، دکتر سید‌یزدالله طاهری‌نسب، دکتر وحید قاسمی‌عهد و وکیل میثم شفیعی‌برزی) علی رغم دادن وعده همکاری و گفتگو، نسبت به ارائه برنامه اقدام نکردند.

همچنین دو نامزد (دکتر جلیل مالکی و وکیل حسین طالع) نیز درخواست انجام گفتگو را نپذیرفتند.

جهت مشاهده مصاحبه با نامزد های انتخابات یازدهمین دوره هیات رئیسه اسکودا لینک زیر را مشاهده کنید:

مصاحبه با نامزدهای یازدهمین دوره هیات رئیسه اسکودا

عدم انتشار برنامه از سوی ۷ کاندیدای نائب رئیسی!

از میان ۱۱ نامزد سمت نایب رئیسی، ۴ نامزد (دکتر عبدالله سمامی، وکیل رضا وطن‌خواه، وکیل محمد صابونچی و وکیل مهرداد سلیمان‌فلاح) با وکلاپرس گفتگو کردند. ۲ نامزد (دکتر حسن پاشازاده و وکیل فرشاد فارسانی) علی‌رغم وعده اولیه همکاری و گفتگو، نسبت به ارائه برنامه اقدام نکردند.

همچنین ۴ نامزد (وکیل ابراهیم جلالیان، وکیل امیرحسین سجادیه، وکیل محمود حبیبی و وکیل علی قاسمی) نیز درخواست انجام گفتگو را نپذیرفتند و برنامه ای منتشر نکرده اند.

عدم انتشار برنامه از سوی بیش از نیمی از نامزدها

از میان ۱۷ نامزد برای سمت بازرسی اسکودا، ۸ نامزد (وکیل احمد نامداری، وکیل علی اسدالله‌پور، وکیل نگین کیانی، وکیل علی علیزاده، وکیل محمدهادی جعفرپور، وکیل احمد صالحی، وکیل بابک خرمشاهی و وکیل حسین ولی‌زاده) با وکلاپرس گفتگو کردند.

۴ نامزد (وکیل غلامرضا تجدد، وکیل یوسف رضایی‌مفرد، دکتر سوده حامد توسلی و وکیل علی صدری‌خانلو) علی رغم دادن وعده همکاری و گفتگو، نسبت به ارائه برنامه اقدام نکردند.

همچنین ۳ نامزد (وکیل همایون آزادی، وکیل قادر شیری و وکیل امیر کاتبی) نیز درخواست انجام گفتگو را نپذیرفتند.

لازم به ذکر است دکتر سعید آینه‌وند و وکیل عادل مقدس نیز، نسبت به انتشار برنامه‌های خود اقدام نکردند.

وکیل عادل مقدس، شب پیش از برگزاری انتخابات انصراف خود از شرکت در انتخابات را اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا