اخبار کانون ها

برخی وکلا به دلیل نبود پرونده پروانه وکالتشان را تمدید نمی‌کنند

وکلاپرس- عضو هیأت رئیسه کانون وکلای آذربایجان غربی پنج شنبه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) در نشست خبری با اصحاب رسانه و به مناسب شصت و نهمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری، گزارشاتی از کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی را بیان کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، ناصرالدین حسینی عضو هیئت رئیسه کانون وکلای آذربایجان غربی در تشریح وضعیت این کانون از عدم تمدید پروانه ۱۰ درصد از وکلای این کانون به دلیل نبود پرونده خبر داد.

برخی وکلا به دلیل نبود پرونده پروانه وکالت سالانه را تمدید نمی کنند

ناصرالدین حسینی با بیان اینکه “استان ۱۳۵۰ نفر وکیل پایه یک وجود دارد که ازاین تعداد ۱۲۱۰نفر مشغول به فعالیت هستند” افزود: متاسفانه به دلیل کم کاری و نبود پرونده برخی وکلا پروانه وکالت سالانه را تمدید نمی کنند.

بیشتر بخوانید:

حسینی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۴ کار آموز وکالت نیز مشغول آموزش هستند.

۴۶۰ فقره مشاوره حقوقی رایگان و ۶۸ پرونده معاضدتی

عضو هیئت رئیسه کانون وکلای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یک شعبه معاضدت قضایی با هدف کمک و خدمات رسانی به قشر محروم جامعه در کانون وکلای آذربایجان غربی فعالیت دارد، اظهار کرد: در این شعبه در یک سال اخیر ۴۶۰ فقره مشاوره حقوقی ارائه و برای ۶۸پرونده هم وکیل معاضدتی تعیین شد.

بیشتر بخوانید:

وی یاد آور شد: در سال جاری ۱۲۷ فقره هم پرونده تسخیری در شعبه معاضدت کانون وکلای آذربایجان غربی تشکیل شد.

۱۴۰ فقره شکایت انتظامی از وکلا

حسینی ادامه داد: به دلیل برخی تخلفات انجام شده توسط وکلا در سال جاری ۱۴۰ فقره شکایت انتظامی از وکلا انجام شد که منجر به تشکیل ۳۹ پرونده محکومیت قطعی شد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا