اخبار اسکودااخبار کانون هاویژه

برخی از مواد آیین‌نامه لایحه استقلال خارج از اراده کانون‌های وکلا تهیه و تصویب شده است

درخواست نشست فوق العاده هیأت عمومی اسکودا جهت بررسی آیین نامه لایحه استقلال از سوی کانون وکلای مرکز

وکلاپرس- هیأت‌مدیره کانون وکلای مرکز ضمن درخواست برگزاری نشست فوق العاده هیأت عمومی اسکودا جهت بررسی آیین نامه لایحه استقلال، اعلام کرد برخی از مواد آیین‌نامه لایحه استقلال خارج از اراده کانون‌های وکلا تهیه و تصویب شده است.

به گزارش وکلاپرس، هیأت‌ مدیره کانون وکلای مرکز در جلسه روز گذشته(۸ تیر ۱۴۰۰) خود به بررسی مفاد آیین نامه جدیدالتصویب لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری پرداخته و برخی مواد آن را خارج از پیش نویس ارسالی از سوی اسکودا برشمردند.

بیشتر بخوانید: نگاهی به سیر تصویب آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری از سال ۹۸

منطبق با متن صورتجلسه منتشر شده، هیأت مدیره این نهاد درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده هیأت عمومی اسکودا داده و احتمالا طی چند روز آینده شاهد برگزاری این نشست و موضع گیری رسمی کانون های وکلای دادگستری باشیم.

در متن صورت جلسه مذکور آمده است:

هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز پس از بررسی کلیات آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، بررسی ماده به ماده آن را آغاز کرد. پس از بررسی آیین نامه مشخص شد که برخی از مواد آن بر خلاف حکم مقرر در ماده ۲۲ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری و خارج از اراده و پیش‌نویس کانون های وکلای دادگستری تهیه و تصویب شده است.

این مواد الحاقی یا اصلاحی گاه ناقص و گاه تضعیف کننده استقلال کانون وکلای دادگستری و مغایر با قوانین از جمله لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری است.

در پایان، مقرر شد رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز پیشنهاد برگزاری جلسه هیأت عمومی اتحادیه به صورت فوق‌العاده را جهت بررسی مواد مذکور و اتخاذ تصمیم واحد میان کانون‌ها به رئیس اتحادیه اعلام فرمایند.

قرائت متفاوت رییس کانون وکلای مرکز از جلسه کمیسیون جهش و رونق تولید

همچنین دکتر جلیل مالکی در سخنان پیش از دستور، از حضور خود در کمیسیون جهش و رونق تولید گفت و درباره مسائل مطرح شده در باب حرفه وکالت در طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار سخنان متفاوتی با برخی گفته های نمایندگان مجلس ابراز داشت.

در صورت جلسه روز گذشته هیأت مدیره کانون مرکز آمده است:

آقای دکتر مالکی از حضور خود در جلسه دیروز کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اطلاع دادند.

در این جلسه پیرامون موضوع تعیین معیار صلاحیت علمی در پذیرش کارآموز وکالت بحث شد در ابتدای جلسه پیشنهاد برخی از نمایندگان کمیسیون و نماینده محترم قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری مبنی بر حذف کانون وکلا از ماده ۵ طرح و ارجاع آن به لایحه قضایی در دست تهیه قوه قضاییه بحث شد که پس از تبادل نظر این پیشنهاد با اکثریتی شکننده تصویب نشد.

سپس موضوع تعیین معیار صلاحیت علمی به دلیل ضرورت کار کارشناسی بیشتر به کمیته مربوطه ارجاع شد تا پس از بررسی لازم مجدداً در همین کمیسیون مطرح شود.

لازم به ذکر است بر خلاف اظهارات و ادعاهای منتشره هیچ ضابطه یا معیار صلاحیتی در جلسه کمیسیون تصویب نشد و غالب نمایندگان با توجه به اهمیت حرفه وکالت بر تقویت معیار صلاحیت علمی در پذیرش کارآموز تاکید نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا