اخبار قوه قضاییهویژه

بخشنامه ساعت کار کلیه واحدهای تابعه قوه قضائیه از ۱۶ خرداد ماه

وکلاپرس- معاون منابع انسانی قوه قضاییه در بخشنامه ای ساعات کاری کلیه واحدهای تابعه قوه قضائیه از ۱۶ خرداد ماه سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس پیرو اطلاعیه روز گذشته سازمان اداری و استخدامی کشور درباره ساعات کاری ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه، معاون منابع انسانی قوه قضاییه در بخشنامه ای ساعات کاری کلیه واحدهای تابعه قوه قضائیه را اعلام کرد.

بر اساس این بخشنامه ساعت کار در کلیه واحدهای تابعه قوه قضائیه از ۱۵ خرداد ماه لغایت ۱۵ شهریور ماه از ساعت ۷ صبح با لحاظ سقف مقرر قانونی تعیین میگردد.

متن بخشنامه به شرح زیر است:

  • معاونین محترم رئیس قوه قضائیه
  • روهای محترم مراکز مستقل ستادی
  • روهای کل محترم دادگستری های سراسر کشور

سلام علیکم

احتراماً

پیرو بخشنامه شماره ۹۰۰۰/۶۷۵۴/۵۰۰۰ مورخ ۱۴۰۲/۱/۲۸ در خصوص ساعت کار کلیه واحدهای تابعه قوه قضائیه اعم از قضایی و اداری به استحضار می رساند:

با عنایت به اعلام نظر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و مفاد نامه شماره ۱۵۹۸۳ هـ ب مورخ ۱۴۰۲/۳/۱ رئیس محترم مجلس شورای اسلامی عنوان ریاست محترم جمهوری با این مضمون که

اولاً بر اساس ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، ساعات کار کارمندان دولت به میزان چهل و چهار ساعت در هفته میباشد و آنچه بر اساس قانون در صلاحیت هیأت وزیران و دستگاههای اجرایی است صرفاً تعیین ترتیب و تنظیم ساعات مذکور است؛

و ثانیاً آیین نامه های دورکاری به شماره های الف – ۱۲۷۷۹۷ / ۴۹۵۳۳هـ مورخ ۱۳۹۲/۷/۱۶با اصلاحات و الحاقات بعدی و ب- ۴۱۱۲ ت۵۹۷۲۸هـ مورخ ۱۴۰۱/۱/۱۶ باایراداتی از سوی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی مواجه گردیده که نظر ایشان نیز به شماره های الف- ۵۱۶۸۹اه ب مورخ ۱۳۹۲/۸/۱۸ و ب- ۲۶۳۶۱ هـ ب مورخ ۱۴۰۱/۳/۲۹ در این زمینه ابلاغ گردیده است…

فلذا بند ۴ تصویب نامه شماره ۲۴۳۱۸۷ ت ۱۰۱۱ هـ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ هیأت محترم وزیـران بنا به مراتب معنونه و از این حیث که با ایرادات قانونی مـواجه شده است قابلیت اجرا نخواهد داشت.

مضافاً با توجه به این که تا این تاریخ مصوبه اصلاحی یا جدید دیگری از سوی هیات محترم وزیران ابلاغ نگردیده است؛ مع الوصف ضمن رفع اثر از بند آخر بخشنامه شماره ۹۰۰۰/۶۷۵۲/۵۰۰۰ مورخ ۱۴۰۲/۱/۲۸ این معاونت ساعت کار در کلیه واحدهای تابعه قوه قضائیه از ۱۵ خرداد ماه لغایت ۱۵ شهریور ماه از ساعت ۷ صبح با لحاظ سقف مقرر قانونی تعیین میگردد.

تکمیلی:

در تاریخ ۱۶ خرداد ماه معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در بخشنامه ای جدید با تغییر ساعات شروع به کار واحد های قضایی، اعلام کرد:  ساعت کار کلیه واحدهای تابعه قوه قضاییه از تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۷ لغایت ۱۴۰۲/۶/۱۵ از ساعت ۶ صبح با لحاظ سقف مقرر قانونی،‌ تعیین می‌گردد.

 

‫۹ دیدگاه ها

    1. این بی انصافی نیست کارکنان وقضات قوه قضائیه اینقدر مشکلات فکری و پرونده دارن که حتی شب ها خواب راحت ندارند هیچ ارگان را با ارگان دیگه مقایسه نکن.

      1. این بی انصافی نیست بعضی ها با داشتن مدارک دانشگاهی بالاتر و بعضا دو مدرک تحصیلی به هر دلیلی نتوانسته اند در ادارات دولتی که بهترین حقوق و زندگی را فعلا دارند (در قیاس با ما بی کارها) کار داشته باشند و ما خیابان ها را متر بکنیم و بیمه هم نداشته باشیم؟

  1. ببخشید وقتی زمان کار کردن رسید بچه های قوه اول میشن اما پول دادنی نفر اخر. بانکها که کلی به پرسنل امتیازات زیادی دادن یکیشون نیمود بگه نه مصوبه دولت ارزشی نداره ما خودمون تصمیم میگیریم که کارکنان کی بیان و کی برن. ولی مسولین قوه اجبار میکنن که ساعت کار رو ما تعیین میکنیم. این برده داری نوین هست. شما حقوق کارمندای بانک رو بدید به بچه های دادگستری تا ده شب هم وایمسند و کار میکنن

  2. ساعت کاری هر کی به هرکی شده ! سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده ۷ تا ۱۴.۴۵ بانک ۶ تا ۱۳ قوه قضاییه ۷ تا سقف این موضوع برای مردم که زنجیر وار به خدمات دستگاهها نیاز دارند مشکل ساز خواهد شد . کارمند خانم ۶ صبح بچه بدبخت را باید زابراه کنه مهد کودک ببره ! ورا همه جوانب را در نظر نمیگیرن ؟

  3. سلام خدمت کارکنان قوه قضاییه…..از ریاست محترم قوه قضاییه عاجزانه خواهشمندم در مورد فساد در دستگاه قضا در شهرستان شیراز ورود کند چون که فساد در این شهر به شدت زیاد شده طوری شده که اگر پارتی نداشته باشی هر انگی رو بهت می چسبانند وهر جور که پارتی بخواهد بلا سرت میاره این بی عدالتی موجب شک و تهدید بین مردم این شهر شده . خواهشمندم برای آبروی نظام هم که شده به بازرس به این شهر بفرستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا