اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

با وکلای مدعی وکالت تضمینی برخورد شود

وکلاپرس ـ حسن نوروزی، نماینده مجلس شورای اسلامی، ضمن خلاف شرع و قانون دانستن وکالت تضمینی، از ضرورت برخورد با وکلای مدعی وکالت تضمینی سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حسن نوروزی در مورد اظهارات اخیر رییس دستگاه قضا مبنی بر برخورد با وکلای مدعی وکالت تضمینی ، گفت: شاکی، مشتکی عنه، خواهان، خوانده، قاضی و وکیل شش پایه تشکیل‌دهنده پرونده‌های قضایی هستند و وکیل یا قاضی نمی‌توانند بگویند کار قضایی یا وکالتی نمی‌کنم و در عین حال که قاضی کار قضاوت را انجام می‌دهد نیاز است از حق خواهان، خوانده، شاکی یا مشتکی عنه دفاع و مطالبی را بیان کند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وکلا باید صداقت، عدالت و امانتداری را سرلوحه کار خود قرار دهند، افزود: کیوسک‌هایی جلوی برخی مجتمع‌های قضایی قرار دارند که تبلیغ وکالت تضمینی می‌کنند و این اقدام غیرقانونی است و به صورت جدی نیاز است با وکلای متخلف و مدعی وکالت تضمینی برخورد شود.

بیشتر بخوانید: تاکید رییس قوه قضاییه بر برخورد با وکالت تضمینی

با وکلای مدعی وکالت تضمینی برخورد شود

حسن نوروزی با تاکید بر اینکه وکیل باید مانند قاضی بی‌طرف باشد و از حق موکل خود به درستی دفاع کند، تصریح کرد: وکالت تضمینی یعنی تاثیرگذاری در حکم نهایی و به معنای این است که قضاوت و بی طرفی قاضی معنا ندارد.

وی وکالت تضمینی را غیرقانونی و ممنوع دانست و گفت: همانطوری که آیت‌الله رییسی گفتند می‌توان به پدیده وکالت تضمینی عنوان مجرمانه و وکلای مربوطه را مورد پیگیرد قانونی قرار داد.

بیشتر بخوانید: تخلفات انتظامی وکلای دادگستری و مجازات‌های قانونی آن‌ها

خواهان و خوانده موضوعی را مطرح می‌کنند و وکلا توضیحاتی را می‌دهند بدون اینکه به قاضی چیزی را تلقین کنند و قاضی بر اساس فهم، تجربه و عمل خود تصمیم‌گیری می‌کنند بنابراین ضمانت تضمینی خلاف شرع، عرف و قانون است و باید با وکلای متخلف به صورت قاطع برخورد شود البته آیت الله رئیسی دستور دادند که حفاظت اطلاعات قوه قضائیه این موضوع را مورد پیگیرد قانونی قرار دهد.

منبع: ایکنا

بیشتر بخوانید: قوه قضاییه باید به نحوه رسیدگی به شکایات در کانون وکلا ورود پیدا کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا