اخبار آزمون ها

با وجود مخالفت‌ها برای برگزار آزمون وکالت کانون وکلا؛ مرکز وکلای قوه قضاییه سال آینده ۲ بار آزمون برگزار می‌کند

وکلاپرس- با وجود مخالفت ها با برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ توسط کانون وکلای دادگستری، مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد سال آینده ۲ بار آزمون برگزار خواهد کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی مرکز وکلا وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه، در دیدار روز گذشته معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز وکلا، مقرر شد: اواخر فرودین ماه سال آینده آزمونی فوق العاده برای داوطلبان وکالت برگزار شود.

بر این اساس مرکز وکلای قوه قضائیه سال آینده ۲ آزمون برگزار می‌کند؛ یک آزمون فوق‌العاده در بهار، یک آزمون عادی در تابستان.

این در حالی است که سازمان سنجش برای برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ که از ماه ها پیش اسکودا برای برگزاری آن رایزنی کرده بود، همکاری نکرد و علت عدم همکاری خود را نامه معاونت حقوقی قوه قضاییه با برگزاری این آزمون بر اساس آیین نامه اجرایی لایحه استقلال(مصوب ۱۳۳۴) دانسته بود.

پیشتر معاون حقوقی قوه قضاییه در نامه‌ای به رییس سازمان سنجش گفته بود برگزاری آزمون وکالت فقط باید بر اساس آیین نامه جدید لایحه استقلال که مورد پذیرش کانون‌های وکلا نیست، برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضاییه در اطلاعیه ای اعلام کرد:

روز شنبه ۱ اسفند حجت‌الاسلام قدرتی معاون محترم حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه و رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در این مرکز حضور یافتند و ضمن بازدید از مجموعه، در جلسه‌ای که با ریاست مرکز داشتند، مقرر گردید اواخر فرودین ماه سال آینده آزمونی برای داوطلبان وکالت برگزار شود.

این آزمون به صورت فوق‌العاده بوده و آزمون شهریور مرکز مطابق روال هر ساله در موعد خود برگزار خواهد شد

در آزمون‌های وکالت سال ۱۴۰۱ ، بومی‌گزینی در دستور کار مرکز وکلای قوه قضائیه، قرار خواهد گرفت.

 

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا