اخبار آزمون هاویژه

سازمان سنجش با برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ بر اساس مطالبات کانون‌های وکلا مخالفت کرد

پس از استعلام از معاونت حقوقی قوه قضاییه، سازمان سنجش باز هم از انتشار آگهی آزمون وکالت خودداری کرد.

وکلاپرس- سازمان سنجش و آموزش کشور پس از استعلام از معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌ قضاییه از انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ بر اساس مفاد اعلامی کانون‌های وکلای دادگستری سر باز زد.

به گزارش وکلاپرس، اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با انتشار نامه سازمان سنجش از مخالفت معاونت حقوقی قوه قضاییه با انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ بر اساس مفاد آیین نامه لایحه استقلال مصوب ۱۳۳۴ خبر داد.

روابط عمومی اسکودا در این زمینه نوشت:

«باوجود مطالبه‌ی جدی داوطلبان آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۰ مبنی بر تعیین تکلیفِ هرچه سریع‌تر این آزمون، تصمیم هیات عمومی اتحادیه‌ی سراسری کانون‌های وکلای دادگستری بر انتشار آگهی و توافق سه‌جانبه میان نمایندگان نهاد وکالت، سازمان سنجش آموزش کشور و معاونت حقوقی و امور مجلس قوه‌ی قضاییه، در جلسه‌ی روز چهارشنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰، سازمان سنجش و آموزش کشور متاسفانه باز هم -پس از استعلام از معاون حقوقی و امور مجلس قوه‌ی قضاییه- از انتشار آگهی آزمون سر باز زد.

متن پاسخ سازمان سنجش آموزش کشور به اتحادیه‌ی سراسری کانون‌های وکلا و پاسخ معاونت حقوقی و امور مجلس قوه‌ی قضاییه به استعلام این سازمان در خصوص آزمون وکالت، جهت استحضار داوطلبان گرامی آزمون وکالت ۱۴۰۰ و کانون‌های وکلای سراسر کشور منتشر می‌گردد.»

پاسخ سازمان سنجش به اسکودا

برادر گرامی جناب آقای دکتر کوشا

رئیس محترم اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

باسلام و احترام عطف به نامه شماره ۱۰۷۳ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ درخصوص آگهی شرایط و ضوابط برگزاری آزمون کارآموزی وکالت آن اتحادیه در سال ۱۴۰۰ ، به پیوست نامه شماره ۹۰۰۰/۱۷۳۸۷/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۶ معاون محترم حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه مبنی بر لزوم رعایت تمامی موارد درج شده در نامه شماره ۹۰۰۰/۱۶۵۸۶/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ جهت اطلاع و اقدام لازم ارسال می شود . خواهشمند است پس از اصلاح اطلاعیه مذکور ، نتیجه به این سازمان اعلام تا اقدام لازم بعمل آید .

با تقدیم احترام

رضا محمدی

معاون امور آزمونها

پاسخ استعلام سازمان سنجش از معاون حقوقی قوه قضاییه

جناب آقای دکتر خدایی

رئیس محترم سازمان سنجش و آموزش کشور

سلام علیکم با احترام بازگشت به نامه شماره ۰۸۹۰۹ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۵ و پیرو مکاتبات پیشین با موضوع انتشار آگهی آزمون متقاضیان دریافت پروانه کارآموزی وکالت دادگستری و لزوم رعایت قوانین و مقررات مربوط در فرآیند برگزاری آزمون مذکور از جمله موارد درج شده در نامه شماره ۹۰۰۰/۱۶۵۸۶/۵۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ارسالی از این معاونت تاکید می گردد

نور الله قدرتی

معاون حقوقی امور مجلس قوه قضاییه

مخالفت معاونت حقوقی قوه قضاییه با انتشار آگهی آزمون وکالت 1400
مخالفت معاونت حقوقی قوه قضاییه با انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰

منبع: روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا