گفت و گو

قصد وکیل روح‌الله کاظمی از صعود به قله اورست؛ ایجاد انگیزه در وکلا

وکلاپرس- وکیل روح‌الله کاظمی هدف خود را از صعود به قله اورست، ایجاد انگیزه در وکلا برای توجه به ورزش در کنار این شغل پر استرس عنوان کرد.

به گزارش وکلاپرس، روح‌الله کاظمی، وکیل کوهنورد عضو کانون وکلای دادگستری قم، از ۲۳ فروردین ماه به قصد صعود به قله اورست از ایران خارج شده است.

او در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس به تشریح جزئیات این سفر و انگیزه اش از صعود به قله اورست پرداخت. شرح گفتگو در ادامه آمده است.

از چه زمانی به ورزش روی آوردید و تاکنون موفق به صعود کدام قله‌ها شده اید؟

حدود ۷ سال است که کوهنوردی می‌کنم اما از ابتدای سال گذشته این کار را به صورت حرفه ای آغاز کردم. فروردین سال گذشته به قله آیلندپیک (ارتفاع ۶۱۸۹ متر) صعود کردم. مهرماه سال گذشته نیز به قله ماناسلو (ارتفاع ۸۱۶۳ متر) صعود کردم. در حال حاضر نیز برای صعود به قله اورست و قله لهوتسه به ارتفاع ۸۵۱۶ متر (چهارمین قله مرتفع دنیا) آماده ام.

انگیزه و هدف شما از صعود به قله اورست چیست؟

 تاکنون حدود سی نفر از کشورمان موفق به صعود اورست شده اند و همه این افراد از ورزشکاران حرفه ای بودند که سال‌های طولانی برای رسیدن به این هدف تلاش کرده اند و من نیز با یکسال تلاش حرفه ای قصد صعود به اورست را دارم. هدفم ایجاد انگیزه در همکاران برای توجه به ورزش در کنار این شغل پر استرس است. به همین علت شعار اراده وکیل را برای این برنامه انتخاب کرده ام.

برای صعود به این قله چه تمریناتی داشته اید؟

روزانه حدود ۷ ساعت در دو وعده تمرین کردم. تمرینات معمولا قبل از ظهر سه تاچهار ساعت دویدن و دوچرخه سواری است و بعد از ظهر نیزکار با دستگاه برای تقویت عضلات است.

از ۲۳ فروردین که از ایران خارج شدم، یک مرتبه تا کمپ دو برای هم هوایی بالا رفتم. دو شب در این کمپ (با ارتفاع ۶۵۰۰ متر) خوابیدم تا حدود ارتفاع ۷۰۰۰ را لمس کردم و مجددا برای ریکاوری به پایین بازگشتم.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به قله اورست خواهید رفت؟

در حال حاضر در بیس کمپ منتظر ارزیابی شرایط جوی هستم تا صعود نهایی را آغاز کنم. اگر امشب به سمت قله بروم حدود چهار روز دیگه به قله خواهم رسید.

هزینه‌های صعود به قله اورست چگونه تامین می شود؟ آیا اسپانسر مالی دارید؟

تامین هزینه سنگین چنین برنامه هایی به صورت شخصی است. برای این برنامه ۵۰ هزار دلار هزینه کرده ام. لازم به ذکر است از سال ۱۳۸۴ که به شغل وکالت مشغول هستم، تاکنون هیچ وامی از صندوق حمایت دریافت نکرده ام. امیدوارم مسئولین صندوق حمایت بکنند تا بتوانم برای ادامه هدف از این صندوق وام دریافت کنم.

با چه چالش‌هایی در این مسیر مواجه بوده اید؟

بیشتر چالش ها راجع به مسائل مالی و تهیه هزینه برنامه بوده است.

احساس شما هنگام رسیدن به قله اورست چه خواهد بود؟

احساس اینکه بتوانم به اسم وکیل دادگستری افتخاری برای کشورم و کانون های وکلا به دست آورم برایم بسیار لذتبخش است و ارزش این همه تلاش و زحمت را دارد. هر موفقیتی که در این مسیر حاصل شود متعلق به کانون های وکلا و همکارانم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا