ویژهیادداشت

انتقاد دکتر عمارتی از روند تصمیم‌گیری لغو جلسه ۲۶ اسفند مجمع عمومی صندوق حمایت

وکلاپرس- دکتر محمد کاظم عمارتی در یادداشتی کوتاه به بیان توضیحاتی در خصوص جلسه مجمع فوق العاده صندوق حمایت که ۴ روز قبل از برگزاری لغو شد، پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، دکتر محمدکاظم عمارتی نماینده کانون وکلای دادگستری خراسان در صندوق حمایت و عضو مجمع عمومی صندوق مذکور که پیش از این نیز راهکارهایی در خصوص ساز و کار تشکیل جلسات مجمع عمومی صندوق حمایت وکلا ارائه داده بود، به نقد تصمیم هیأت مدیره این صندوق در لغو غیر شفاف مجمع عمومی صندوق که قرار بود روز ۲۶ اسفند برگزار شود، پرداخت.

پیشتر رئیس صندوق حمایت وکلا چهار روز مانده به برگزاری مجمع عمومی صندوق مذکور (که قرار بود در بیست و ششم اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شود) به نمایندگان کانون‌های وکلا اعلام کرده بود که این جلسه به علت عدم حضور برخی نمایندگان برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

متن یادداشت دکتر عمارتی به شرح زیر است:

در مجمع عمومی بیست و هشتم بهمن ماه سال یکهزار و چهارصد، زمان تشکیل مجمع عمومی فوق العاده، بیست و ششم اسفندماه همان سال تعیین شد؛ ولی در تاریخ بیست و دوم اسفندماه، ریاست هیات مدیره صندوق، با ارسال نامه ای به ریاست مجمع عمومی، با اعلام عدم امکان حضور برخی از نمایندگان کانون ها، لغو جلسه مجمع را اعلام نموده است.

این تصمیم، افزون بر این که

اولا نمی دانیم نمایندگان کدام کانون ها، در کجا و به چه وسیله ای، از حضور در جلسه اعلام عذر نمودند

و ثانیا آیا برای این کانون ها، امکان معرفی شخص دیگری برای شرکت در جلسه، فراهم نبود؟

و ثالثا به فرض احراز چنین اعلامی، آیا از نصاب کافی برخوردار بوده،

از این جهت قابل نقد است که هیات مدیره صندوق، از اختیار لغو جلسه که متضمن نقض مصوبه مجمع عمومی است، برخوردار نیست و فقط مجمع عمومی می تواند نسبت به آن تصمیم گیری کند.

چنان که پیشتر نیز عرض کردم، لازم است با تصویب آیین نامه ای، ساز و کار تشکیل جلسات مجمع عمومی مشخص شود و ما به نمایندگی از کانون خراسان، این مهم را به مجمع عمومی پیشنهاد خواهیم کرد.

در جلسه فوق العاده قرار بود دستورالعمل سرمایه گذاری صندوق، موضوع ماده ١٧ اصلاحی آیین نامه اجرایی ماده ٨ قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری که در جلسه پیش، مستلزم بررسی کارشناسی شناخته شد و نیز بانک های ایرانی مناسب سپرده گذاری و انجام عملیات بانکی صندوق که با اصلاح آیین نامه، انتخاب این بانک ها به تصویب مجمع عمومی مشروط شده است و در جلسه پیش، مستلزم پیشنهاد توسط صندوق شناخته شد، تصویب شود.

یادآوری می کنم درخواست صندوق در مورد انتخاب بانک ها، تفویض اختیار مجمع عمومی به هیات مدیره صندوق بود که مجمع عمومی، این درخواست را مخالفت آیین نامه اجرایی تشخیص داد و صندوق موظف شد پس از بررسی، بانک های مناسب سپرده گذاری را به مجمع عمومی، پیشنهاد کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا