اخبار قوه قضاییهویژه

انتصاب حجت‌الاسلام حمزه خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضاییه

وکلاپرس- رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین خلیلی متولد سال ۱۳۴۲ دارای مدرک فوق لیسانس جزا و جرم شناسی از دانشگاه تهران که پیش از این رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بوده است، به جای محمد مصدق کهنمویی در سمت معاون اول قوه قضاییه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

سوابق قضایی حمزه خلیلی

طبق گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، سوابق قضایی حمزه خلیلی به شرح زیر است:

شروع به کار حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در دستگاه قضایی از آذرماه سال ۱۳۷۴ به عنوان قاضی تحقیق در استان تهران بود و مسئولیت دادیار تهران و دادرس تهران نیز برعهده داشت.

رئیس کل دادگستری کرج (۱۳۸۲/۹/۱۶)

 رئیس کل دادگستری استان گلستان (۱۳۸۴/۵/۱۹)

 رئیس کل دادگستری استان قم (۱۳۸۵/۵/۱۵)

 رئیس دادگستری استان گیلان (۱۳۹۸/۵/۲۶)

 رئیس دادگستری خراسان استان رضوی (۱۴۰۲/۴/۳۱)

قابل ذکر است حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در زمان ریاست مرحوم آیت الله یزدی نیز در قوه قضاییه به مدت ۱۰ سال در دفتر نظارت و پیگیری قوه قضاییه فعالیت و عملکرد موثری را بر عهده داشت.

توضیحات رئیس قوه قضاییه درباره انتصاب حمزه خلیلی به سمت معاون اول قوه قضاییه

 حجت الاسلام محسنی اژه ای امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین در نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها گفت: مدتی پیش معاون اول قوه قضاییه از سمت خود در این مسئولیت استعفا داد و پس از پذیرش این استعفا به دلیل همان استدلالی که خودشان مطرح کردند، به سبب سلسله اختیارات، وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده معاون اول عدلیه چه در داخل و چه در خارج از دستگاه قضا، از حیثِ عضویت و حضور در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها است، پس از مشورت‌های بسیار و جمع‌بندی‌هایی که منطبق با شاخص‌های مربوطه داشتیم، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی را به سمت معاون اولی منصوب کردیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به سوابق قضاییِ ارزنده‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اولِ تازه منصوب‌شده‌ی قوه قضاییه در استان‌های تهران، گلستان، قم، گیلان و خراسان رضوی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی به لحاظ سوابق، مدیریت، خلاقیت و ابتکار، شخصیتی توانمند است و اهل کار میدانی و تعامل می‌باشد. وی سالیان زیادی در استان قم در سمت ریاست دادگستری، مشغول خدمت بود و با مراجع عظام تقلید و مسئولان و مقامات در مرکز در ارتباط بود؛ در مدت کوتاهی هم که وی در استان خراسان رضوی حضور داشت، منشاء اثر بود، به گونه‌ای که مسئولان استان خراسان رضوی اصرار داشتند که آقای خلیلی در سمت ریاست دادگستری استان باقی بماند.

‫۲ دیدگاه ها

  1. ضمن تبریک انتصاب جناب خلیلی به سمت معاون اول قوه قضائیه امیدواریم ایشان به جدیت قانون وزین تسهیل را همچون گذشته به مورد اجرا بگذارند.
    خداوند سایه شوم انحصار را از بازار خدمات حقوقی کم نماید.
    آمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا