اخبار بین المللیویژه

الکس مرداک؛ وکیل آمریکایی که قصد داشت با کشتن خود از بیمه کلاهبرداری کند

وکلاپرس- پلیس کارولینای جنوبی وکیل الکس مرداک را که با هدف گرفتن پول از بیمه قصد خودکشی داشت بازداشت کرد و تحویل دادگاه داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رویترز، الکس مرداک، وکیل شناخته شده ایالت کارولینای جنوبی، اقرار کرده که قصد داشته است با کشتن خویش، ۱۰میلیون دلار از بیمه در اختیار فرزندش قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: سلامت روانی در حرفه وکالت با نگاهی به وضعیت بهداشت روانی وکلا در آمریکا

طبق اعلام پلیس محلی شهر همپتون،  الکس مرداک، وکیل ۵۳ ساله  و اهل کارولینای جنوبی در ۴ سپتامبر ۲۰۲۱ قصد داشته به طریقی پنهانی خود را در معرض اصابت گلوله قرار دهد.

تبانی الکس مرداک با یکی از موکل هایش

این وکیل دادگستری با معرفی خود به اداره پلیس اقرار کرد که با همکاری یکی از موکل هایش با نام کورتیس ادوارد اسمیت (۶۱) ساله، نقشه تیراندازی به خودش را طراحی کرده است تا پس از مرگش از طرف بیمه ده میلیون دلار به تنها پسرش تعلق بگیرد.

بیشتر بخوانید: کانون وکلای آمریکا (ABA) گزارش تفصیلی وضعیت وکلای دادگستری این کشور را منتشر کرد

عامل تیراندازی ۴ سپتامبر به رابرت مرداک، فردی ۶۱ ساله و موکل این وکیل دادگستری به نام کورتیس ادوارد اسمیت، با انبوهی از اتهامات کیفری، از جمله تبانی برای کلاهبرداری از بیمه، ضرب و جرح ، کمک به خودکشی و نگهداری مواد مخدر روبرو است که به همکاریش با این وکیل دادگستری نیز اعتراف کرده است.

مرگ رازآلود همسر و فرزند مرداک

گفتنی است سه ماه پیش از این اتفاق یعنی در ماه ژوئن، همسر آقای مرداک، مارگارت (۵۲ ساله) و پسرش پل (۲۲ ساله) در نزدیکی خانه خود به طرز دردناکی به قتل رسیدند. 

تصویری خانوادگی از مرداک، همسر و فرزندانش
تصویری خانوادگی از مرداک، همسر و فرزندانش

این حادثه که در رسانه‌های محلی این ایالت بازتاب زیادی به همراه داشت، موجبات افسردگی این وکیل مشهور دادگستری را نیز فراهم آورد.

افسردگی و اعتیاد؛ عامل این اقدامات

ریچارد هارپوتلیان، وکیل مدافع الکس مرداک در دادگاه اعلام کرد: مرداک تحت تاثیر افسردگی ناشی از مرگ همسر و فرزندش و همچنین اعتیاد، فردی را استخدام کرده تا با اجرایی کردن نقشه قتل، تنها فرزندش ۱۰ میلیون دلار از بیمه دریافت کند.

وضعیت پرونده کیفری الکس مرداک

قاضی این پرونده در جلسه دادگاه ، ۲۰ هزار دلار وثیقه برای مرداک صادر کرد که  مرداک در صورت تامین وثیقه می تواند  برای درمان بیماری اعتیاد خود آزاد باشد.

مرداک با اتهاماتی از قبیل تبانی برای کلاهبردازی از بیمه و فریب پلیس روبرو است.

بیشتر بخوانید: نگاهی به وضعیت رشد جمعیت وکلای دادگستری در ۱۲۱ سال گذشته در کشور آمریکا

همچنین در صورت محکومیت، احتمالا این وکیل دادگستری برای تمامی اتهاماتش با ۲۰ سال زندان روبرو خواهد شد.

مرگ خدمتکار منزل این وکیل دادگستری در سال ۲۰۱۸

با وجود اینکه پرونده قتل همسر و فرزند این وکیل دادگستری هنوز در در جریان است، پلیس محلی تحقیقات خود را برای مرگ گلوریا ساترفیلد ۵۷ سال، زن خدمتکار این خانواده نیز آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: آغاز محاکمه عوامل حملات تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ پاریس

الکس مرداک در آن زمان ادعا کرده بود که پرستار بچه هایش با سگهایش برخورد کرده و از پله ها پایین افتاده است. اما پزشکی قانونی  اعلام کرده بود که کالبد شکافی ساترفیلد با “جراحات لغزش و زمین خوردن” سازگار نیست.

منبع: رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا