اخبار کانون هاویژه

القاصی مهر: رفع موانع سر راه وکلای دادگستری در مراجع قضایی در قالب دستورالعمل به زیرمجموعه‌ها ابلاغ خواهد شد

وکلاپرس- در دیدار روز گذشته رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلای مرکز با رئیس کل دادگستری استان تهران پیرامون مسائل و مشکلات موجود وکلای دادگستری در مراجعه به شعب قضاییی بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش وکلاپرس، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز صبح روز گذشته (١۴٠٠/١٠/١٩) به همراه نواب رئیس ، اعضای هیات مدیره ، دادستان انتظامی و رئیس اداره معاضدت با علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه که در محل دادگستری کل استان تهران برگزار شد دکتر مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن تبریک انتصاب علی القاصی مهر به سمت ریاست دادگستری کل استان تهران ، به بیان دیدگاه‌های کانون وکلای دادگستری مرکز در زمینه‌های مختلف از جمله ضرورت رعایت شأن وکلای دادگستری در کلیه مراجع قضایی ، حذف بازرسی بدنی وکلای دادگستری در کلیه مراجع قضایی با الگو گرفتن از مجتمع هایی که مبادرت به انجام این کار کرده‌اند و ضرورت ارتباط مستمر دادگستری استان با کانون وکلای مرکز در جهت حل و فصل مشکلات فیمابین، پرداختند.

بیشتر بخوانید:

مسائل و مشکلات موجود وکلا در مراجع قضایی

همچنین اعضای هیئت مدیره، دادستان انتظامی کانون وکلا و رئیس اداره معاضدت کانون هر یک به صورت جداگانه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل و مشکلات موجود پرداختند که اهم آن عبارت است از :

  • نحوه پذیرش کارآموزان وکالت در مراجع قضایی استان و ضرورت ارتقاء کیفیت کارآموزی در این مراجع
  • ضرورت حذف و یا سامان دادن نوبت دهی در دوایر اجرای احکام و تالی فاسدهای موجود در این حوزه
  • ضرورت ارسال به موقع کیفر خواست ها و احکام قضایی صادره مرتبط با وکلای دادگستری به کانون وکلا و پرهیز از هرگونه تعلیق و یا انفصال وکلا بدون حکم محکمه انتظامی وکلا
  • ضرورت حذف تشریفات زائد و پذیرش درخواست های وکلای دادگستری در اجرای ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری
  • ارتقاء کیفیت کار آموزی و آموزش های حرفه ای از طریق استقرار شعبی از دادگاه ها در دانشکده های حقوق و مراکز آموزشی کانون وکلا
  • ضرورت انتشار آراء قضایی در سایت ها و رسانه های دادگستری
  • لزوم معرفی رابط فیمابین کانون و دادگستری کل جهت انعکاس مسائل و مشکلات فی مابین
  • ضرورت رعایت شأن وکلای معاضدتی در مجتمع های قضایی و در اختیار قرار دادن مکان های مناسب جهت استقرار شعب معاضدت در مراجع قضایی

قضاوت و وکالت؛ دو رکن اساسی دادرسی منصفانه

القاصی مهر پس از استماع دیدگاههای مذکور ضمن عرض خیر مقدم خدمت رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون مرکز ، قضاوت و وکالت را دو رکن اساسی دادرسی منصفانه دانسته که نقش اساسی در احقاق حق و رسیدن به عدالت دارند.

ایشان رعایت شأن قاضی و وکیل را بر همگان فرض دانسته و اظهار داشتند این شأن و منزلت باید قبل از هر چیز توسط خود قاضی و وکیل نگه داشته شود تا دیگران نیز مجال خدشه دار نمودن آن را پیدا نکنند.

رفع موانع و مشکلات وکلای دادگستری در قالب دستورالعمل و بخشنامه

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تاکید بر رفع موانع و مشکلات سر راه وکلای دادگستری در مراجع قضایی استان اظهار داشت مسائل مطرح شده توسط هیئت مدیره به زودی در قالب دستورالعمل و بخشنامه های لازم به زیرمجموعه دادگستری استان ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

القاصی مهر در ادامه تشکیل جلسات فصلی فیمابین دادگستری کل استان تهران و کانون وکلا را ضروری دانسته و پیشنهاد کرد این جلسات به نحو مستمر در دادگستری و کانون برگزار شود و در همین زمینه ضرورت ارتباط رابطین دو طرف با یکدیگر و انعکاس مسائل و مشکلات فیمابین را یادآور شد.

در این جلسه علاوه بر دکتر مالکی، دکتر حامد توسلی و دکتر روحانی، دکتر سمامی، دکتر آذربایجانی، دکتر حبیبی، غفاری فردوئی، دکتر کامیار، دکتر اشرافی، التفات سنایی، سعید باقری و دکتر غلامرضا امینی دادستان انتظامی و حسین طالع رئیس اداره معاضدت حضور داشتند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا