اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

الزام وکلا به نصب کارتخوان در مصوبه امروز کمیسیون تلفیق

وکلاپرس- حاجی دلیگانی از الزام وکلا به نصب کارتخوان در مصوبه امروز(۱۶ دی ۹۹) کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: با مصوبه امروز، همه وکلا مکلف به استفاده از کارتخوان در محل کار خود شدند. 

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری فارس حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌ شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: اعضای کمیسیون با مصوبه امروز خود، همه پزشکان و دامپزشکان و وکلا را مکلف به استفاده از کارتخوان در محل کار خود کردند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه همه پزشکانی که پروانه کار از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و دامپزشکانی که دارای پروانه کار از سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی و وکلایی که دارای پروانه کار از کانون وکلا هستند، مکلف به استفاده از کارتخوان در محل کار خود هستند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است این مصوبه امر مستحدث و تازه ای نبوده است و در بند ز تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ نیز  از این الزام یاد شده بود.

متن بند ز تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به شرح ذیل است:

کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود و کلیه اشخاص شاغل در کسب و کارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده، مکلفند در چهارچوب آیین‌نامه تبصره (۲) ماده (۱۶۹) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا