گفت و گوویژه

اعضای هیأت مذاکره کننده اسکودا با قوه قضاییه شناور خواهند بود و از قبل مشخص نیستند

وکلاپرس- براساس شنیده ها شورای اجرایی اسکودا با تعیین اعضای هیأت مذاکره کننده با قوه قضاییه به صورت شناور موافقت کرده و تعیین مصداق را به دبیر هیات واگذار کرده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اسکودا، نشست فوق العاده شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران با حضور هیئت رئیسه اسکودا، نمایندگان شورای اجرایی و رؤسای کانونهای وکلای دادگستری ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در محل اسکودا برگزار شد.

براساس صورتجلسه شورای اجرایی اسکودا، در این جلسه هیأت مذاکره کننده با قوه قضاییه درباره انتخابات هیئت رئیسه و بازرسان اتحادیه تعیین و مقرر شد در اسرع وقت نتایج مذاکرات خود را به هیئت رئیسه اسکودا ارائه دهد. لازم به ذکر است دبیر هیئت مذاکره کننده، دکتر جعفر کوشا (رئیس اسکودا) تعیین شد.

بیشتر بخوانید:

تصمیم بر این شد اعضای ثابتی برای هیأت در نظر گرفته نشود

یک منبع آگاه درخصوص جزئیات تعیین اعضای این کارگروه به خبرنگار وکلاپرس گفت: در ابتدا یکسری افراد معرفی شدند تا به عنوان اعضای کارگروه انتخاب شوند اما درنهایت تصمیم بر این شد که اعضای ثابتی برای این کارگروه در نظر گرفته نشود و در اسرع وقت (ظرف یک ماه) این اعضا با هماهنگی دکتر کوشا برای هر جلسه تعیین شوند.

برخی اسامی پیشنهادشده برای مذاکره با قوه قضاییه

این مدیر نهاد وکالت ادامه داد:  قرار شد اعضای کارگروه به صورت شناور و بسته به مقاماتی که از سوی قوه قضاییه در هر جلسه حضور خواهند داشت تعیین گردند. به طور کلی اسامی برخی افراد ازجمله وکیل بهرام فرهمند صابر (رئیس کانون وکلای بوشهر)، وکیل بهرام ولیپور (رییس کانون وکلای مازندران)، دکتر حسن صفادوست (بازرس کانون وکلای مرکز)، وکیل روح الله وکیلی (رییس سابق کانون وکلای کرمانشاه) مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

عدم تصریح اسامی هیأت مذاکره کننده اسکودا واجد آثار مثبت و منفی است

او با تاکید بر اینکه عدم تصریح اسامی اعضای این کارگروه واجد آثار مثبت و منفی است، افزود: این اقدام سبب خواهد شد در هر جلسه، افرادی که دارای نفوذ و ارتباطات بیشتری هستند شرکت کنند و احتمالا نتایج بهتری حاصل شود. از سوی دیگر این اقدام سبب دادن اختیار عمل به هیات رئیسه اسکودا می‌شود و ممکن است به نتیجه‌ای منجر نشود.

مشترک بودن برخی اعضا با اعضای هیات مذاکره کننده کانون وکلای مرکز

یک مدیر دیگر نهاد وکالت ضمن تأیید شناور بودن اعضای هیأت مذاکره کننده اسکودا گفت: احتمالا برخی اعضای پیشنهاد شده با اعضای هیات مذاکره کننده کانون وکلای مرکز مشترک باشند و این اشخاص به منظور حل چالش های انتخابات هیأت‌رئیسه اسکودا  تلاش خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا