اخبار

اعتراض مالیاتی وکلا و مؤدیان تا ۳۰ آذر ۱۴۰۱ به صورت حضوری پذیرفته می‌شود

وکلاپرس- بر اساس اصلاحیه دستورالعمل اجرایی ماده ۲۳۸ قانون مالیات‌های مستقیم، اعتراض مالیاتی وکلا به صورت حضوری تا نوعد  ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

به گزارش وکلاپرس بر اساس “اصلاحیه دستورالعمل اجرایی ماده ۲۳۸ قانون مالیات‌های مستقیم موضوع ماده ۴۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰.۳.۲”  اعتراض مالیاتی وکلا تا ۳۰ آذر به صورت حضوری پذیرفته می‌شود

پیشتر آخرین تاریخ ارسال اعتراضات به صورت دستی و حضوری ۱۷ اردیبهشت ماه اعلام شده بود.

از قانون مالیات های مستقیم:

ماده۲۳۸‌ـ در مواردی که برگ تشخیص مالیات صادر و به ‌مؤدی ابلاغ می‌شود، چنانچه مؤدی نسبت به آن معترض باشد می‌تواند ظرف سی‌روز از تاریخ ابلاغ شخصاً یا به وسیله وکیل ‌تام‌الاختیار خود با ارائه دلایل و اسناد و مدارک کتباً از اداره امور مالیاتی تقاضای رسیدگی مجدد نماید.

مسؤول/ مسؤولان مربوط که از طرف سازمان امور مالیاتی مشخص می‌شوند، موظفند پس از ثبت درخواست مؤدی و ظرف‌ مهلتی که بیش از چهل و پنج‌‌روز از تاریخ ثبت درخواست نباشد به موضوع ‌رسیدگی و در صورتی که دلایل و اسناد و مدارک ابرازشده را برای ‌رد مندرجات برگ تشخیص کافی دانستند‌، آن را رد  و در صورتی که دلایل و اسناد و مدارک ابرازی را مؤثر در تعدیل درآمد تشخیص دهند موارد تعدیل درآمد مشمول مالیات را مشخص نمایند. چنانچه مؤدی نظر مسؤول/ مسؤولان مربوط در تعدیل درآمد مشمول مالیات را قبول نماید درآمد مشمول مالیات تعدیل‌شده، قطعی است. در غیر این‌صورت برای رسیدگی به مابه‌التفاوت تا مبلغ مورد اعتراض مؤدی، موضوع به هیات حل اختلاف مالیاتی ارجاع می‌شود. همچنین هرگاه دلایل و اسناد و مدارک ابرازی مؤدی را برای رد برگ تشخیص یا تعدیل درآمد مؤثر تشخیص ندهند باید موضوع را مستدلاً در پرونده منعکس و مراتب را برای رسیدگی به هیات حل اختلاف مالیاتی ارجاع نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا