اخبار اسکوداویژه

اطلاعیه اسکودا درباره علت تأخیر در انتشار کتاب « اسناد چشم‌انداز کانون‌های وکلای دادگستری جهان »

وکلاپرس- اسکودا در اطلاعیه‌ای درباره ابهامات پیرامون انتشار کتاب اسناد چشم‌انداز کانون‌های وکلای دادگستری جهان توضیح داد و این کتاب را در مرحله انتظار دریافت مجوز انتشار از سوی ارشاد دانست.

به گزارش وکلاپرس، چند روز پیش وکیل انوشه لبافیان طوسی (دبیر وقت کارگروه ترجمه اسکودا) در یادداشتی اختصاصی که در اختیار وکلاپرس قرار داده بود، درباره نحوه تعامل مدیران فعلی اسکودا با کتاب «اسناد چشم‌انداز کانون‌های وکلای دادگستری جهان» نوشت و درباره علل تأخیر در انتشار این اثر قلم زد.

بیشتر بخوانید:

در همین راستا روز گذشته اسکودا با صدور اطلاعیه‌ای علت وقفه در فرآیند انتشار این کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای را چنین توضیح داد:

«پس از تحویل کتاب «اسناد چشم‌انداز کانون‌های وکلای دادگستری جهان» به اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، باتوجه‌به هزینه‌های بالای چاپ این کتاب، در ابتدا از کانون‌های وکلای دادگستری درخواست شد تعداد نسخ درخواستی خود را اعلام کنند. پس از حدود یک ماه از ارسال درخواست، فقط ۹ کانون و در مجموع ۵۰ نسخه برای چاپ کتاب درخواست کردند. به طور مثال کانون وکلای دادگستری زنجان که پیگیر تحویل کتاب بود فقط ۵ نسخه از این کتاب را سفارش داد.

باتوجه‌به اینکه حداقل نسخ برای چاپ کتاب باید ۵۰۰ جلد باشد، برای آنکه هزینه‌های چاپ، توسط اتحادیه پرداخت شود نیاز به مصوبه شورای اجرایی اتحادیه بود، لذا موضوع در شورا مطرح و با حضور نمایندگان کانون‌های وکلا در شورای اجرایی به تصویب رسید و متعاقب آن، اقدامات مربوط به انتخاب ناشر باتوجه‌به استعلامات لازم درباره مبالغ پیشنهادی ناشران برای چاپ کتاب انجام گرفت.

پس از انتخاب ناشر، مجدد صفحه‌آرایی و ویراستاری کتاب که بالغ بر ۵۰۰ صفحه است، در دستور کار قرار گرفت.

کتاب فوق به دلیل اشکالات وارده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتحادیه عودت داده شد که مجدد پس از رفع اشکالات، در انتظار دریافت مجوز بوده و چاپ آن در دستور کار قرار دارد.

منبع: روابط عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا