اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

اصلاحیه طرح تسهیل مجوزهای کسب‌وکار: وزیر دادگستری رأساً می‌تواند آزمون وکالت را برگزار کند

وکلاپرس ـ کمیسیون ویژه جهش تولید در آخرین اصلاحیه طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار به وزیر دادگستری اختیار داده است تا در صورت استنکاف کانون وکلا رأساً آزمون وکالت را برگزار کند.

به گزارش وکلاپرس، کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی در اصلاح طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار ماده ۶ آن را اصلاح و درصد لازم برای پذیرش در آزمون وکالت را ۷۰ درصد یک درصد برتر در آزمون تعیین کرده است؛ عددی که پیشتر ۶۰ درصد ذکر شده بود.

بیشتر بخوانید: نگاهی به خطرات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار

در ماده ۶ طرح مذکور که در آن تبصره ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری(مصوب ۱۳۷۶) اصلاح شده ، به وزیر دادگستری این اختیار داده شده است تا در صورت استنکاف کانون وکلای دادگستری از برگزاری آزمون وکالت، این مسئول دولتی بتواند رأساً آزمون وکالت را برگزار نماید.

متن اصلاحیه ماده ۶ طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار به شرح ذیل است:

ماده ۶ طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار مصوب کمیسیون ویژه جهش تولید :

تبصره ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره ۲ به آن اضافه می‌شود:

تبصره ۱ – کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند.

داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را کسب کرده اند قبول اعلام شده و جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوطه معرفی می گردند.

نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزیر دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است درصورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند.

تبصره ۲- برای مشمولین بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران( ١۴٠٠- ١٣٩۶ ) نصاب مذکور در تبصره (١)تا پایان دوره قانون مذکور حداقل شصت درصد می باشد.

بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا