اخبارویژه

اصلاحات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار به تازگی دست شورای نگهبان رسیده است

وکلاپرس- سخنگوی شورای نگهبان ضمن اعلام وصول اصلاحات جدید طرح  تسهیل صدور برخی از مجوز های کسب و کار از بررسی این طرح طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، پس از خواهش روز گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی از هیأت نظارت بر قانون اساسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تعیین تکلیف طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار، سخنگوی شورای نگهبان امروز اعلام کرد: مصوبه به تازگی به دست شورای نگهبان رسیده است و طی روزهای آینده بررسی آن انجام خواهد شد.

قالیباف: طرح تسهیل چند ماه در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص معطل مانده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته (سه‌شنبه) مجلس از هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام مستقر در مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کرد تا زودتر تکلیف طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار را مشخص کنند.

قالیباف در انتقاد از این موضوع گفته بود: بررسی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، که ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ تصویب شده، چند ماه در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص معطل مانده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم سهولت و شفافیت در مسیر صدور مجوزها اتفاق بیفتد، از هیأت عالی نظارت در مجمع تشخیص قانون اساسی چنین درخواست کرده بود: لازم می‌دانم خواهشی از هیأت عالی نظارت در مجمع داشته باشم تا طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ تصویب شده و اقدام مهمی است را تعیین تکلیف کند

طحان نظیف: طی روزهای آینده بررسی های لازم طرح تسهیل انجام می‌شود

در همین رابطه هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، در مصاحبه با اقتصاد آنلاین گفت: مصوبه مجلس و اصلاحاتی که انجام شده تازه به دست ما رسیده و در سال جدید برای ما ارسال شده است.

وی درباره زمان بررسی مصوبه اصلاحی مجلس نیز ادامه داد: طی همین روزهای آینده جلسات برگزار شده و بررسی‌های لازم انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ماده ۱ طرح تسهیل

با وجود بیش از ۲ماه از ارسال طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار به شورای نگهبان و انجام اصلاحات مدنظر مجمع تشخیص در این رابطه، هنوز بررسی آن انجام نشده است. هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین ایرادی که به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار که توسط مجلس به تصویب رسیده بود وارد کرد، ماده ۱ آن را مغایر با ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانست.

ایراد مجمع به این مصوبه مجلس آن بود که در ماده یک آن، تاکید نشده که بانک‌ها هم برای تاسیس باید مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت کنند و در واقع مجوز آن‌ها تایید محور باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا