اخبار اسکوداویژه

اعلام آمادگی اسکودا به سازمان زندان‌ها برای تغییر ساختار زندان‌ها به سمت و سوی علمی

وکلاپرس- دکتر کوشا در ارتباط با فیلم های منتشر شده از زندان اوین، آمادگی اسکودا را جهت همکاری با قوه قضاییه در خصوص اصلاح ساختار زندان ها و رعایت حقوق زندانیان اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایلنا، دکتر جعفر کوشا، رییس  اسکودا، با تاکید بر ضرورت انطباق قوانین و علمی شدن ساختار و آگاهی مسئولین زندان به علوم جامعه شناسی  و روانشناسی در برخورد با زندانیان اعلام کرد: ما آماده هستیم که به صورت پروژه‌ای، قوانین را براساس ساختار نظامند و هدفمند علمی منطبق کنیم.

لزوم اصلاح قانون مبارزه با اخلالگران اقتصادی

جعفر کوشا در خصوص اصلاح قانون مجازات اخلالگران اقتصادی و جلسات رییس قوه قضاییه با اعضای کمیسیون حقوقی قضایی مجلس، اظهار کرد: من از طریق کمیسیون حقوق قضایی مجلس و توسط شخص آقای غضنفرآبادی در جریان این جلسات قرار گرفتم و نظراتی را نیز برای ایشان ارسال کردیم اما در نشست‌هایشان دعوت رسمی نشدیم.

وی افزود: با وجود پیچیدگی‌های پرونده‌‌های اقتصادی، لازم است که قانون مبارزه با اخلالگران اقتصادی مصوب ۱۳۶۹ اصلاح شود.

زندان‌ ها باید به صورت علمی اداره شود

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران درباره پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک بین سازمان زندان‌ها و کانون‌های وکلا برای پیشگیری از تکرار وقایع زندان اوین بیان کرد: علم اداره زندان‌ها علمی است که در بحث علوم جنایی مورد توجه است که زندان‌ها باید به صورت علمی اداره شود.

بیشتر بخوانید: ندامتگاه تهران بزرگ از زبان زندانیان مالی

متأسفانه زندان‌های کشور ما به صورت علمی اداره نمی‌شود یعنی یک شخص را در مکانی محبوس می‌کنند و فکر می‌کنند که این دوران زندانی است در حالی که ما در دوران زندان باید به زندانیان آموزش بدهیم و آنها را بازپروری و باز اجتماعی کنیم که افراد به جامعه بازگردند.

آمادگی خود را اعلام می‌کنیم که ساختار زندان‌ها را به سمت علمی ببریم

وی ادامه داد: انتشار فیلم‌های زندان اوین نشان داد که وضعیت محکومان خوب نیست و حقوق آنها به درستی رعایت نمی‌شود؛ محکوم به عنوان شهروند، دارای حقوقی از نظر ملاقات، احترام و تکریم هستند.

بیشتر بخوانید: عذرخواهی توییتری رییس سازمان زندان‌ ها از نحوه برخورد با برخی زندانیان در اوین

کوشا گفت: ما به عنوان اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران آمادگی خود را اعلام می‌کنیم که ساختار زندان‌ها را به سمت علمی ببریم

اگر زندان‌بان از نظر علمی، حقوق، مزایا و استراحت کنترل نشود، این فشار را به زندانی وارد می‌کند

یعنی زندانبانان باید تجربه، دانش و علم کافی داشته باشند. در کشور فرانسه آمار بالای خودکشی برای پلیس‌ها و زندانبان‌ها بود چون این اشخاص سختی کار دارند و گاهی توانمندی برای ادامه کار ندارند؛ لذا اگر زندانبان از نظر علمی، حقوق، مزایا و استراحت کنترل نشود، این فشار را به زندانی وارد می‌کند، بنابراین ما آماده هستیم که به صورت پروژه‌ای، قوانین را براساس ساختار نظامند و هدفمند علمی منطبق کنیم.

زندان بان باید با جرم‌شناسی، روانشناسی و جامعه‌شناسی آشنا باشد

وی اضافه کرد: علم اداره زندان‌ها یعنی علمی که نمی‌توان هر کسی را به عنوان زندانبان در نظر گرفت. رؤسای زندان‌ها و زندابانان باید با بحث‌های جرم‌شناسی، روانشناسی و جامعه‌شناسی آشنا باشند. ضرب و شتم زندانیان برای اقرار نشان‌دهنده این است که ما هنوز به ساختار علمی نرسیده‌ایم.

رییس اسکودا خاطرنشان کرد: باید این ساختار عوض شود و ما براساس علوم جدید بتوانیم افراد را تربیت و ساختار را درست کنیم و همچنین قوانین را منطبق کنیم تا حقوق بشر را طبق گفته اسلام محقق کنیم.

منبع: ایلنا

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا