اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

از مخالفین طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار هستم

وکلاپرس ـ کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس، در واکنش به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: شخصا در شرایط فعلی از مخالفین این طرح هستم.

به گزارش وکلاپرس به نقل از پایگاه خبری بازار، سید کاظم دلخوش اباتری با اشاره به اینکه «طرح قانون جامع وکالت» هنوز در کمیسیون قضایی یا اجتماعی مطرح نیست و آنچه بدست نماینده ها رسیده، ناظر بر تسهیل کسب و کار در کشور است، گفت: ضمن بررسی اولیه در ماده ۳ دیدیم برخی قوانین معارض، لغو شده است و بندهای ۲۱ و ۲۲ ماده یک سیاست های ابلاغی را اصلاح کرده اند.

وی درباره طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار افزود: همچنین الحاقاتی بدین طرح اضافه شده و شخصا در شرایط فعلی از مخالفین این طرح هستم.

بیشتر بخوانید: ‌نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس: ما در صحن با اجرای مفاد سیاست های اصل ۴۴ برای وکلا مخالفت خواهیم کرد

دلخوش ادامه داد: در این طرح وکالت و سردفتری را جزئی از مشاغل دیده اند که مقوله ی حاکمیتی بوده و جزء مشاغل محسوب نمی شود.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کانون وکلا هر ساله برای استان ها سهمیه ای در نظر می گیرد و از دیگر اشکالات این طرح اینست که یک کارمند که چند سال در بخش حقوقی کار کرده است، بصورت خودکار توان دریافت پروانه وکالت را خواهد داشت.

دلخوش همچنین به دیگر مشکلات این طرح اشاره کرد و افزود: این طرح اصلا شغلی را ایجاد نمی کند و مورد دیگر آنکه قانون اعلام کرده است یک دفترخانه برای ۱۵ هزار نفر کفایت می کند و لذا این طرح ناپخته و ناقص است.

بیشتر بخوانید: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: فعلا با کسب و کار تلقی شدن وکالت مخالف هستیم

وی تصریح کرد: امروز باید فرهنگ عمومی جامعه اصلاح شود. هم اینک بیش از ۲۰۰ پوشش بیمه ای داریم ولی آیا مردم درباره همه این بیمه ها اطلاع دارند!؟

دلخوش با بیان این مطلب بر لزوم جا افتادن فرهنگ وکالت در جامعه تاکید کرد و گفت: مردم باید به داشتن وکیل عادت کنند. دوستان ما با طرحی ۴ ماده ای، بسیاری سیاست های اصل۴۴ و دفتر اسناد رسمی و نیز قانون کیفیت اخذ پروانه دادگستری را بر هم ریخته اند.

وی احتمال تصویب چنین طرحی را ۴۰درصد تخمین زد و با دیگر بر مخالفت شدید برخی نمایندگان اشاره و اضافه کرد: صداوسیما مردم به بدین سمت ببرند که برای اضافه نشدن هزینه ها، دنبال وکیل باشند.

منبع: بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا