اخبار صنفیویژه

ادعای عجیب رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه درباره تعداد وکلای بازنشسته مستمری‌بگیر در کانون وکلا

حسن عبدلیان پور: شاید به اندازه انگشتان یک دست وکیل بازنشسته در کانون وکلا داشته باشیم

وکلاپرس- اخیرا حسن عبدلیان پور، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس مدعی شده است که تعداد وکلای بازنشسته صندوق حمایت (مربوط به کانون وکلا) کمتر از انگشتان دو دست است.

به گزارش وکلاپرس با وجود اینکه طبق آخرین گزارش های صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری بیش از ۷۰۰ وکیل بازنشسته در کانون وکلا  وجود دارد، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در گفته‌ای غیر مستند اعلام کرد: «شاید به اندازه انگشتان یک دست وکیل بازنشسته در کانون وکلا داشته باشیم»!

حسن عبدلیان پور، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه اخیرا در گفت و گو با فارس گفته است: «شاید به اندازه انگشتان یک دست وکیل بازنشسته در کانون وکلا -با وجود قدمت زیادی که دارند- داشته باشیم. چرا که وکلا پیش از بازنشستگی باید پروانه وکالت خود را تحویل دهند این امر یک سد بزرگ است.»

مشخص نیست منبع و مستند گفته اخیر این مدیر قوه قضائیه(حسن عبدلیان پور) کجا بوده است!

تعداد وکلای بازنشسته تا پایان سال نود و هفت ۷۲۶ نفر بوده است

این در حالی است که واقعیت غیر از این بوده و بر اساس گزارش صندوق حمایت تعداد وکلای بازنشسته تا پایان سال نود و هفت ۷۲۶ نفر بوده است.

بر اساس گزارش اکچوئریال صندوق حمایت که آخرین نسخه آن سال ۹۹ منتشر شده است، ۵۷۵ وکیل مرد تا سال ۹۷ به عنوان بازنشسته از صندوق حمایت مشغول دریافت مستمری بوده‌اند. همچنین تعداد وکلای بازنشسته زن ۱۵۱ نفر اعلام شده است.

تعداد مستمری بگیران صندوق حمایت تا سال ۹۷
تعداد مستمری بگیران صندوق حمایت تا سال ۹۷

همچنین ترکیب مستمری بگیران صندوق حمایت تا سال ۹۷ به تفکیک مشترک اصلی(بازنشسته و از کار افتاده) و بازمانده در سال نود و هفت ۷۲۶ به ۳۸۹ اعلام شده است.

آخرین گزارش اکچوئریال صندوق حمایت را در ایـــــــنجـــــــــــا مشاهده کنید.

‫۴ دیدگاه ها

  1. خیلی جای تاسف داره بازنشستگی وکیلی مستلزم تحویل پروانه باشه چون به تازگی وارد آسودگی در فعالیت خودش شده.همچون قضات بازنشسته که با فراغ آسوده در حال چیدن پرونده های سهل هستند در واقع چطور قضات بازنشسته بعد از بازنشستگی مجوز فعالیت در وکالت دارند؟

    1. دقیقا. ضمن اینکه پرداخت مستمری بازنشستگی ناشی از کسورات مربوط است نه یک امتیاز. یعنی از پرداختی خود فرد است. تحویل پروانه ملازمه ای با امکان بازنشستگی ندارد

  2. حرفهای این آقا رو نباید جدی گرفت چون سابقه سخنان غیر مستند رو قبلا هم داشته . مثلا چند وقت پیش گفته بود که مردم از وکلای قوه قضائیه بیش از وکلای عضو کانون رضایت دارن. حالا این آمار رو از کجا در آورده و کجا رفته نظرات مردم رو گرفته و آمار رو بررسی کرده خدا داند!

  3. سلام
    با عرض ارادت خدمت همکاران زحمتکش صندوق حمایت

    موضوع سوال این است که چگونه مبنای دریافت حق بیمه حقوق کارمندان قانون خدمات کشوری بوده ولی از امتیاز بیمه
    خدمات درمانی محروم میباشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا