اخبار صنفی

اختلال در سامانه خودکاربری وکلا؛ لزوم صدور گواهی قطعی سامانه در دفاتر خدمات قضایی

وکلاپرس- سامانه خود کاربری وکلا در حالی با اختلال‌های مکرر مواجه می‌شود که گاهی اوقات دفاتر خدمات قضایی نیز امکان ارائه خدمات به وکلا، ثبت دعاوی آنها و … را ندارند.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس گزارش‌های واصله سامانه خودکاربری وکلا برای انجام امور وکالتی از جمله ثبت دعاوی اعتراضی و… از شب گذشته با اختلال‌هایی همراه بوده و امروز هم ادامه داشته است.

قطع دسترسی دفاتر خدمات قضایی

این در حالی است که از صبح امروز مورخ ۴ بهمن ماه نیز دسترسی دفاتر خدمات قضایی برای ارائه خدمات به وکلا، ثبت دعاوی آن ها و … نیز قطع شده است.

در همین راستا وکلا می بایست با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی درخواست صدور گواهی قطعی سامانه ارائه دهند تا برای پذیرش در شعبات مختلف محاکم قضایی با ایراد مواجه نشوند.

با صدور گواهی قطعی سامانه از طریق دفاتر خدمات قضایی، دعاوی و اقداماتی که خارج از مهلت ثبت شده است احتمالا مورد پذیرش شعب دادرسی قرار خواهند گرفت.

 صدور گواهی قطعی سامانه خودکاربری وکلا زمان بر است

پیش از این معاونت فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی در اطلاعیه ای در خصوص صدور گواهی قطعی سامانه اعلام کرده بود:

 در برخی موارد وکلای محترم در خصوص دادخواستهای تجدید نظر خواهی و لوایحی که دارای مهلت میباشند در روز آخر و ساعات پایانی شب نسبت به ثبت دادخواست و پرداخت وجه اقدام می نمایند و این امر موجب تضییع حق اصحاب دعوی میگردد. زیرا به دلیل به روز رسانی حسابهای بانک ملی در این ساعات سامانه با اختلال مواجه شده و صدور گواهی قطعی سامانه برای ساعات مذکور توسط این معاونت امکان پذیر نمی باشد فلذا ضروری است در زمان مناسب اقدام گردد.

 صدور گواهی قطعی سامانه خودکاربری وکلا مستلزم نامه نگاری با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بوده و این امر زمان بر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا