گفت و گوویژه

احتمال برگزاری مناقصه برای قرارداد با یک شرکت انفورماتیک جدید جهت پشتیبانی اتوماسیون کانون‌های وکلای دادگستری

وکلاپرس- دکتر محسن حسینی پویا درخصوص جزئیات نشست اخیر شورای انفورماتیک اسکودا گفت: از طریق برگزاری یک مناقصه محدود شرکت های توانمند واجد شرایط شناسایی می شوند.

به گزارش وکلاپرس، نشست مشترک شورای تخصصی انفورماتیک اسکودا و روسای کانون‌های وکلای دادگستری کشور صبح روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ در محل اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

براساس مصوبه شورای اجرایی اسکودا در نشست ۲۹ دی ۱۴۰۱، هیات رئیسه به برگزاری جلسه ای با حضور رؤسای کانون های وکلای دادگستری و اعضای شورای تخصصی انفورماتیک مکلف شده بود و در همین راستا جلسه اخیر برگزار شد.

اتفاق نظر همه اعضا بر این است که وضعیت فعلی جوابگو نیست

دکتر سیدمحسن حسینی پویا، عضو شورای اجرایی و هیأت عمومی انفورماتیک، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزییات این جلسه گفت: اتفاق نظر همه اعضا بر این بود که باتوجه به تغییرات اساسی و ظرفیت های که مدنظر است، وضعیت فعلی جوابگو نیست و نخواهد بود. لذا قرارداد قبلی انفورماتیک با شرکت پویا رایانه دنا -که مربوط به دوازده سال قبل است- مناسب نیست و باید درصدد ایجاد تحول اساسی باشیم.

شرکت جدید از طریق برگزاری مناقصه محدود انتخاب خواهد شد

عضو هیأت مدیره کانون وکلای خراسان ادامه داد: برای اینکه چه کسی مسئول اجرای سیستم جدید باشد، احتمالا به این سمت برویم که ابتدا یک RFP* تهیه شود و سپس از طریق برگزاری یک مناقصه محدود، شرکت های توانمند واجد شرایط شناسایی شوند و در نهایت بهترین گزینه انتخاب شود.

این وکیل دادگستری با اشاره به تخصصی بودن مسئله گفت: تصمیم گیری در این حوزه باتوجه به تخصصی بودن مسئله و ضرورت انجام کار کارشناسی، به اعضای متخصص انفورماتیک واگذار شد. این شورا نتایج بررسی ها را در شورای اجرایی و عندالزوم در هیات عمومی مطرح می کند تا روند کار سریع تر پیش برود.

ضرورت تدوین فرآیندهای اداری و مورد نیاز

عضو شورای اجرایی انفورماتیک اسکودا تاکید کرد: ضروری است پیش از انتخاب و انعقاد قرارداد با شرکت رایانه ای، فرآیندهای اداری و مورد نیاز تدوین شود و مستندات آن از سوی متخصصین تهیه شود.

او در پاسخ به زمان برگزاری جلسه بعد این شورا گفت: در این خصوص هنوز تصمیم گیری نشده است و بازه زمانی تشکیل جلسات شورای انفورماتیک دقیقا مشخص نیست ولی هر ماه حداقل یک جلسه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:
شورای تخصصی انفورماتیک

«شورای تخصصی انفورماتیک اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران» بنا بر مصوبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ شورای اجرایی اسکودا از برخی وکلای دادگستری و برخی متخصصان رایانه در راستای مصوبه نشست هیات عمومی اسکودا در بابلسر تشکیل شده است.

RFP چیست:

Request For Proposal یک سندتجاری است که در آن جزئیات پیشنهاد انجام یک پروژه اعلام می‌شود تا شرکت‌های واجد شرایط برای تکمیل و ارائه پروپوزال، راهکار و پیشنهاد قیمت طبق سند تجاری RFP اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا