گفت و گوویژه

آخرین وضعیت وکیل سعید شیخ در بازداشت

گفتگو با وکیل روح اله محمدرضایی در مورد آخرین وضعیت وکیل سعید شیخ

وکلاپرس– وکیل روح اله محمدرضایی نسبت به وضعیت روحی وکیل سعید شیخ که از زمان تجمع وکلا در مقابل ساختمان کانون، در زندان به سر می برد، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش وکلاپرس، ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱ تعدادی از وکلای دادگستری مقابل ساختمان کانون وکلای مرکز در خیابان زاگرس تجمع کرده بودند. در این تجمع وکیل محمدرضا فقیهی، سعید شیخ و روح اله محمدرضایی بازداشت و به زندان منتقل شدند. وکیل محمدرضایی ۲۹ مهرماه و وکیل فقیهی ۳ آبان‌ماه با قرار وثیقه آزاد شدند.

بیشتر بخوانید:

انتقال وکیل سعید شیخ به اندرزگاه ۴ تیپ ۶ زندان تهران بزرگ

وکیل محمدرضایی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت وکیل سعید شیخ گفت: از زمان انتقال سعید شیخ به بند ۲۰۹ زندان اوین، ارتباطم با او قطع شده است و صرفا با خانواده او در ارتباطم.

او افزود: هر سه وکیل تحت یک عنوان بازداشت شدیم و دو نفر با قرار وثیقه آزاد شده‌ایم، اما وکیل سعید شیخ بالغ بر ۴۰ روز است که در زندان به سر می برد. ضمن اینکه متوجه شدیم به تازگی به اندرزگاه ۴ تیپ ۶ زندان تهران بزرگ(فشافویه) منتقل شده است.

وضعیت روحی سعید شیخ اصلا مساعد نیست

محمدرضایی با اشاره به اطلاعاتی که از سوی زندانیان به وی رسیده است، گفت: براساس این اطلاعات، وضعیت روحی سعید شیخ اصلا مساعد نیست. متاسفانه به بازداشت این وکیل چنان که باید در رسانه ها توجه نشد.

اجازه اعلام وکالت در برخی پرونده ها به دلیل تبصره ماده ۴۸ ندارم

این وکیل دادگستری افزود: باتوجه به مشاوره‌هایی که در زندان ارائه می کردم، قصد وکالت پرونده برخی از بازداشتیان را داشتم اما متاسفانه به علت اجرایی شدن تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری، اجازه اعلام وکالت در برخی از آنان را به من ندادند.

بیشتر بخوانید:

مدیران کانون وکلا در شعاردادن خوب عمل می‌کنند

او با تاکید بر عدم حمایت مدیران کانون وکلای دادگستری مرکز و اسکودا، ادامه داد: متاسفانه کارگروه سه نفره اخیر کانون وکلای مرکز به ریاست وکیل بهنام حبیب زاده مومن نیز مسئله وکلای بازداشتی را به جدیت پیگیری نمی‌کند. همان طور که برای من هم وعده‌های پوچ داشتند.

محمدرضایی افزود: حتی ما درخواست داشتیم رییس اسکودا و رییس وقت کانون مرکز نامه‌ای را در حمایت از وکلای بازداشتی به دادسرای ناحیه ۳۳ بزنند تا حداقل بتوان با مراجعه به شعبه بازپرسی، از وضعیت پرونده مطلع شویم.

وی گفت: متاسفانه مدیران در شعاردادن خوب عمل می‌کنند. شرایط خانواده وکیل شیخ اصلا مساعد نیست و خواهشمندیم پرونده او به طور جدی پیگیری شود.

استقبال از وکلا و حمایت از آنان صرفا به زمان انتخابات محدود شده است!

این وکیل دادگستری افزود: ما از خانه صنفی خود انتظار داریم از اعضایش حمایت کند. متاسفانه استقبال از وکلا و حمایت از آنان صرفا به زمان انتخابات محدود شده است!

او ضمن تشکر از برخی وکلا که پیگیر وضعیت این وکلا بودند، گفت: خانم‌ها یزدانی و وکیل زرگریان تنها کسانی بودند که به جدیت پرونده ما را پیگیری می‌کردند.

وکیل محمدرضایی در پایان گفت: وضعیت زندان تهران بزرگ اصلا مناسب نیست. در اتاق‌های با ظرفیت ۱۵ نفر، ۲۳ نفر حضور داشتند. حتی نمیدانم چرا ما را در این زندان نگه داشته بودند و به اوین منتقل نکردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا