اخبار آزمون ها

آیا سازمان سنجش متولی برگزاری آزمون وکالت خواهد شد؟

وکلاپرس- شنیده ها حاکی از آن است که طرحی توسط برخی از نمایندگان مجلس در حال تدوین است که بر اساس آن اختیار برگزاری آزمون وکالت از کانون های وکلای دادگستری گرفته و بر عهده سازمان سنجش گذاشته خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس، اگر چه هنوز صحت و سقم وجود طرحی درباره مسئولیت جدید سازمان سنجش در برگزاری آزمون وکالت محل شک و اشکال است، اما افرادی در فضای مجازی از تهیه طرح مذکور توسط برخی از نمایندگان غیر آشنا به امور صنفی وکالت خبر می‌دهند.

هرچند جزئیات موثقی از این طرح منتشر نشده، اما گفته شده است بر اساس طرح مذکور طراحان سوالات آزمون وکالت باید از بین اساتید غیر وکیل در دانشگاه‌ها انتخاب شوند.

بیشتر بخوانید:

ضمن اعلام مجدد این نکته که وکلاپرس نمی‌تواند صحت این خبر را تأیید کند، متن طرحی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، به شرح زیر است:

سازمان سنجش آموزش کشور موظف است هر سال نسبت به طراحی سوالات و برگزاری آزمون کارآموزی وکالت مطابق با تعرفه آزمون های سراسری اقدام و ظرف مدت حداکثر یکماه از زمان برگزاری آزمون اشخاصی را که حد نصاب مقرر در ماده ۵ قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار را کسب نموده اند جهت صدور پروانه کسب و کار وکالت به کانون های وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه معرفی و

آنها نیز موظفند ظرف مدت ١۵روز استعلامات قانونی از طریق سامانه ملی مجوزهای کشور جهت احراز صلاحیت عمومی انجام داده و نسبت به صدور پروانه وکالت الکترونیکی از طریق سامانه ملی مجوزهای کشور اقدام نمایند.

عدم وصول پاسخ مانع از صدور پروانه نیست و هرکس از موارد مذکور در این ماده تخطی کنند به مجازات حبس درجه ۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ٩٢ با اصلاحات بعدی و برای وکلای دادگستری علاوه بر مجازات یاد شده به انفصال دائم از عضویت در هیات مدیره و محرومیت موقت از وکالت به مدت ۵ سال محکوم خواهد شد.

‫۹ دیدگاه ها

    1. متاسفم برای این هیئت مدیره که با مدیریت ضعیفشون دارن استقلال وکالت و ازمون رو خدشه دار میکنن . تمام تلاششون در جهت از بین بردنه استقلاله. فکر میکنن با خود رایی کار درست رو انجام دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا