گفت و گوویژه

در صورت تأیید مجمع عمومی صندوق حمایت وکلا آمادگی تهیه واکسن کرونا را داریم

نایب رییس صندوق حمایت وکلا در گفت و گو با وکلاپرس مطرح کرد

وکلاپرس– نایب رییس صندوق حمایت وکلای دادگستری در واکنش به خبر خرید واکسن رایگان برای وکلا توسط کانون وکلای مرکز گفت: صندوق آمادگی دارد نسبت به تهیه واکسن کرونا اقدام کند

هیأت مدیره صندوق حمایت وکلا به اتفاق آرا خرید واکسن کرونا را تصویب کرد

وکیل سلیمان جعفری، نایب رییس صندوق حمایت وکلای دادگستری، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس در واکنش به خبر خرید واکسن کرونا برای وکلا توسط کانون وکلای مرکز گفت: رییس محترم کانون وکلای دادگستری کردستان طی نامه ای به صندوق، تقاضای خرید واکسن داشت و یکی از وظایف صندوق را، حفظ جان وکلا دانست. به همین منظور هیأت مدیره روز دوشنبه در این خصوص تصمیم گرفت و با اتفاق آرا مصوب شد که صندوق آمادگی دارد نسبت به تهیه واکسن کرونا اقدام کند اما باید راهکار قانونی در این خصوص را پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: نماینده کانون وکلای مرکز: هزینه خرید واکسن از وکلای دادگستری تأمین می شود

وی ادامه داد: اولین شرط آن، در نظر گرفتن مصوبات ستاد مبارزه با کروناست که باید بفهمیم این ستاد تا چه محدوده ای به صندوق حمایت اجازه عمل می دهد تا و بدون هیچگونه واسطه واکسن ها را در اختیار وکلا قرار دهیم.

باید درخواست تشکیل مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده داده شود

نایب رییس صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری با تاکید بر این موضوع که درخصوص این مسائل مجمع عمومی متشکل از تمام کانون های کشور بایستی تصمیم گیری کند افزود: ما در جواب نامه کانون کردستان اعلام کردیم که این کانون درخواست تشکیل مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده را بدهد تا این مجمع تصمیم بگیرد.

جعفری ادامه داد: بحث مادی و نحوه خرید و پرداخت هزینه واکسن موضوع مستقلی است که در صلاحیت مجمع عمومی است که می تواند تصمیم بگیرد واکسن به طور مجانی در اختیار وکلا قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: پیگیری کانون وکلای مرکز برای تهیه ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا جهت واکسیناسیون وکلای دادگستری

او با اشاره به لزوم دریافت مجوز گفت: باید ببینیم از چه طریقی باید مجوز دریافت کنیم. معتقدم اگز خرید واکسن از طریق صندوق حمایت وکلا محقق شود بهتر خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تزریق واکسن شامل حال وکلا و خانواده آنان شود یا صرفا برای وکلا باشد گفت: مجمع عمومی باید در این مورد تصمیم بگیرد اما صندوق برای خود وکلاست و شاید تعداد متفاوت جمعیت خانواده وکلا اجازه این کار را ندهد.

نایب رییس صندوق حمایت در پایان عنوان کرد: صندوق در همه حال در کنار وکلا خواهد بود و از هر کمکی که برای حمایت از آنان در این شرایط خاص لازم باشد انجام دهد، دریغ نخواهد کرد.

تصویر نامه صندوق حمایت وکلای دادگستری به کانون وکلای کردستان در ادامه آمده است.

نامه صندوق حمایت به کانون وکلای کردستان درباره تهیه خرید واکسن کرونا
نامه صندوق حمایت به کانون وکلای کردستان درباره تهیه خرید واکسن کرونا

گفتنی است ایده خرید واکسن کرونا توسط صندوق حمایت، برای اولین بار توسط یکی از وکلای دادگستری کانون وکلای کردستان مطرح شد و مورد استقبال رییس کانون وکلای کردستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا