گفت و گو

آخرین وضعیت پرونده وکیل محمود طراوت روی، نازنین سالاری و مسعود احمدیان در دادگاه انقلاب شیراز

وکلاپرس- وکیل محمود طراوت روی درخصوص آخرین وضعیت پرونده خود، وکیل مسعود احمدیان و وکیل نازنین سالاری گفت: باید منتظر تصمیم دادسرا درخصوص رفع ایرادات باشیم.

به گزارش وکلاپرس، ۱۰ خردادماه امسال جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وکیل محمود طراوت روی، وکیل مسعود احمدیان و وکیل نازنین سالاری در شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز برگزار شد.

جزئیات اتهامات پرونده

وکیل محمود طراوت روی در گفتگو با خیرنگار وکلاپرس درخصوص آخرین وضعیت پرونده خود و همکارانش گفت: پرونده جهت تکمیل تحقیقات مجددا به دادسرا ارجاع شد. باید منتظر باشیم و ببینیم دادسرا ایرادات را برطرف می کند یا خیر.

او در پاسخ به پیشینیه این پرونده و اتهامات مطرح شده گفت: پرونده اتهامی من و همکارانم (وکیل نازنین سالاری و وکیل مسعود احمدیان) در سال ۱۳۹۹ تشکیل شد. اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور و ارتباط و همکاری با دولت‌های متخاصم در کیفرخواست آمد و در شعبه یکم دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی نیز به ما تفهیم شد.

بیشتر بخوانید:

ایرادات وارد بر کیفرخواست و نحوه‌ تحقیق

طراوت روی افزود: در جلسه رسیدگی که خرداد سال ۱۴۰۱ در شعبه اول انقلاب شیراز برگزار شد، ایراداتی به کیفرخواست و نحوه‌ تحقیق وارد بود. این ایرادات مورد توجه رییس دادگاه قرار گرفت و پرونده برای رفع ایرادها و استعلام از وزارت امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی درباره اینکه آیا ایران در حال تخاصم با کشوری هست یا نه و اینکه نحوه ارتباط متهمان با دولت‌های ادعاشده و انجام تبانی چگونه بوده‌ است به دادسرا برگشت داده شد.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه پس از گذشت یک‌سال، پرونده بدون انجام تحقیقات از دادسرا به دادگاه آمده است، گفت: در جلسه اخیر به دلیل باقی بودن ایرادات پیشین و تصمیم ریاست دادگاه، پرونده دوباره به دادسرا برگشت داده شد.

بیشتر بخوانید:

اصل تشکیل و پیگیری چنین پرونده‌ای برخلاف قانون و غیرمستند است

طراوت روی با تاکید بر اینکه اصل تشکیل و پیگیری چنین پرونده‌ای برخلاف قانون و غیرمستند است، گفت: صرف حضور و شرکت افراد از جمله ما در محیطی علمی و دانشگاهی را نمی‌توان مصداق اتهام های وارده دانست.

این وکیل دادگستری در پاسخ به نحوه برخورد قاضی دادگاه گفت: ریاست دادگاه رفتار محترمانه‌ای داشت.

او همچنین در پاسخ به میزان حمایت های صورت گرفته از سوی کانون وکلا و مدیران گفت: اعضای هیات مدیره به صورت فردی پیگیر و پشتیبان ما بوده اند اما در پوشش کانون وکلای دادگستری شاهد اقدام و حمایتی نبودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا