اخبار مجلس شورای اسلامی

گزارش سخنگوی کمیسیون جهش تولید درباره طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

وکلاپرس– طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار امروز در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار  گرفت و سخنگوی کمیسیون جهش تولید گزارش مربوط به این طرح را ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس، امروز ضمن بررسی طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در صحن علنی مجلس، سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید به بیان چند نکته در این خصوص پرداخت.

بیشتر بخوانید: ویدئوی گزارش محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید درباره طرح تسهیل مجوزها در صحن علنی مجلس

بر اساس گزارش محسن زنگنه، طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۴/۸ با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط و کارشناسان مرکز پژوهش‌ های مجلس شورا اسلامی، مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی در عنوان به تصویب رسید.

پس از بارگذاری مدارک کسب و کار به طور خودکار پس از ۳ روز شناسه یکتا صادر خواهد شد

زنگنه سخنگوی کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره ماده ۷ قانون نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: در قانون نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بحث تسهیل صدور مجوز مطرح شده و حتی درگاه ملی آغاز به فعالیت کرده است اما الزام قانونی برای دولت وجود ندارد که اگر مجوز بارگذاری و استعلام انجام شود، چه خواهد شد؟ ما در ماده ۷ دولت را مکلف کردیم که پس از بارگذاری مدارک به طور خودکار پس از ۳ روز شناسه یکتا صادر شود. البته در ماده مذکور قید شده است برای کسب و کارهایی که امنیت ملی، بهداشت عمومی، اجتماعی و محیط زیست را تحت تاثیر قرار می دهد به صورت تاییدمحور باشد.

بیشتر بخوانید: عضو کمیسیون جهش تولید: کمیسیون ظرفیت گذاری عددی از آزمون وکالت را حذف کرد

وی در نطق امروز خود در صحن علنی مجلس مدعی شد ما به تسهیل صدور مجوزها پرداخته‌ایم و تغییری در کیفیت وکالت و سردفتری ایجاد نکرده‌ایم.

کانون وکلا همچنان مرجع صدور پروانه وکالت باقی خواهد ماند

این نماینده مجلس درخصوص مفاد طرح تسهیل اضافه کرد: تاکید میکنیم ما به مصدر و مرجع صدور مجوز ورود نکرده ایم‌. لذا همچنان کانون وکلا مرجع صدور پروانه وکالت است. همچنین مجلس درخصوص شرایط صدور مجوز نیز ورود نکرده است. آزمون کما فی سابق توسط سنجش برگزار خواهد شد و طرح سوالات از سوی اسکودا خواهد بود. تنها محدودیت برداشته می شود و به کیفیت دست نخواهیم زد. هدف شکستن انحصار، کاهش بیکاری، افزایش اشتغال و رقابت است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا