اخبار کانون هاویژه

انتشار نامه منتسب به کانون وکلای مرکز درخصوص افزایش حق عضویت اعضا در فضای مجازی

وکلاپرس- امروز نامه ای منتسب به رییس کانون وکلای دادگستری در فضای مجازی منتشر شده است که در آن از رییس قوه قضاییه خواسته شده است با افزایش حق عضویت کانون های وکلای دادگستری موافقت شود.به گزارش وکلاپرس امروز نامه ای منتسب به رییس کانون وکلای دادگستری در فضای مجازی منتشر شده است که در آن در اجرای ماده ۹  آیین نامه وصول حق عضویت وکلای دادگستری افزایش حق عضویت وکلای دادگستری به رییس قوه قضاییه پیشنهاد شده است.

بر اساس نامه منتشر شده، دکتر جلیل مالکی رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، افزایش پلکانی حق عضویت وکلای دادگستری را پیشنهاد داده است که از مبلغ یک میلیون تومان تا یک میلیون و هشتصد هزار تومان است.

پیشنهاد دوم رییس کانون وکلای مرکز در این نامه، تعیین حق عضویت به مقدار ثابت یک میلیون و پانصد هزار تومان برای همه وکلاست.

نامه مذکور حکایت از افزایش چشمگیر حق عضویت سالانه وکلا دارد؛ به این صورت که حق عضویت کارآموزان از ۱۲۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان و حق عضویت وکلای پایه یک از ۶۰۰ هزار تومان به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

علاوه بر این در این نامه تقاضا شده است که زمان بازنگری در میزان حق عضویت، از هر ۳ سال به ۲ سال کاهش یابد.

پایگاه خبری وکلاپرس مستقلا نمی تواند اصالت این نامه را تایید کند و در انتظار واکنش رسمی مسوولان ذی ربط هستیم.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است بر اساس گزارش جلسه روز ۱۹ بهمن هیأت مدیره کانون وکلای مرکز، در این جلسه مقرر شد تا پیشنهاد کارگروه تهیه پیشنهاد میزان افزایش حق عضویت به قوه قضاییه ارسال شود. به این ترتیب و در صورت موافقت رئیس قوه قضاییه با مبالغ پیشنهادی، حق عضویت وکلا و کارآموزان افزایش خواهد یافت.

پیش از این در سال ۹۶ حق عضویت وکلای پایه‌یک از ۳۰۰ به ۶۰۰ هزار تومان و حق عضویت کارآموزان از ۶۰ به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافته بود. 

بر اساس ماده ۹ آیین‌ نامه مربوط به تعیین میزان و طرز وصول حق عضویت سالانه وکلای دادگستری، هیأت مدیره کانون وکلای مرکز می‌ تواند هر ۳ سال یک‌بار با تصویب رئیس قوه قضائیه در میزان حق عضویت تجدیدنظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا