اخبار صنفی

گزارشی از رایزنی مدیران کانون وکلای مرکز برای آزادی وکلای بازداشت شده

تعیین وکیل غلامرضا امينی به عنوان رابط هيات مديره و قوه قضاييه

وکلاپرس- کارگروه پیگیری آزادی وکلای بازداشتی کانون وکلای مرکز گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته را به هیات مدیره این نهاد ارائه کرد.

به گزارش وکلاپرس، هیأت مدیره کانون وکلای مرکز در تاریخ ۳ آبان ماه امسال از تشکیل کارگروهی سه نفره‌ برای پیگیری آزادی وکلای بازداشتی خبر داده بود. روز گذشته (۱۵ آبان ماه) این کارگروه سه نفره (متشکل از دکتر بهنام حبیب زاده، وکیل علی صدری خانلو و وکیل ریحانه بهنامی) گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته را به هیات مدیره ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش وکلاپرس به نقل از رسانه انعکاس، دستورکار دوم جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز به بررسی آخرین وضعیت وکلای بازداشتی کانون وکلای مرکز اختصاص یافت. لازم به ذکر است پدر وکیل سعید شیخ نیز در این جلسه حضور داشت.

صحبت اعضای کارگروه با سرپرست دادسرای امنیت زندان

در این جلسه وکیل علی صدری خانلو به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و ضمن قدردانی از اقدامات وکیل محمدصالح نقره کار (دبیر کمیسیون حقوق بشر) و سایر همکاران گفت: با همکاری ریاست هیات مدیره، نامه ای تهیه و برای دادستان و سرپرست دادسرای امنیت ارسال شده است تا با کارگروه مذکور همکاری شود.

وی ادامه داد: با وکیل بابک پاک نیا به دفتر دادستان مراجعه و با دکتر حسینى (مسئول امنیتی) صحبت کردیم. در همین راستا نامه ای برای دادسرای امنیت تنظیم و از طریق فکس ارسال شد. علی رغم اینکه ورود به زندان اوین در شرایط فعلی بسیار دشوار است اما موفق شدیم با سرپرست دادسرای امنیت زندان دیدار کنیم.

اجازه دسترسی به پرونده‌ به ما داده نشد

عضو کارگروه پیگیری وکلای بازداشتی کانون وکلای مرکز افزود: اگرچه اجازه دسترسی به پرونده‌ها به ما داده نشد اما قول داده شد با بازپرس پرونده تعامل و همکاری شود. همچنین قرار شد بعد از تکمیل پرونده شرایط آزادی وکیل سعید شیخ با صدور قرار وثیقه فراهم شود.

او ضمن معرفی وکلای بازداشتی گفت: وکیل مدافع سعید شیخ، وکیل زرگریان و وکیل مدافع بابک پاک نیا، وکیل ابوذر نصراللهی هستند. در حال حاضر وکیل عادل احمدیان و سعید شیخ در بازداشت هستند و ما از این دو نفر نام بردیم.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد مکاتبه با دادگستری جهت امکان وکالت تمامی همکاران

وکیل علی صدری خانلو افزود: از آنجا که به دلیل اتهامات مطروحه صرفا وکلایی می تواند وکالت کنند که وکیل تبصره ۴٨ باشند. پیشنهاد میکنم با توجه به دستور رییس جمهور، مکاتبه ای جهت امکان وکالت تمامی همکاران صورت گیرد.

عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز با اشاره به دستگیری ۸ وکیل در شیراز نیز گفت: متاسفانه اخیرا همکاران وکیل که در مقابل ساختمان کانون در شیراز تجمع داشتند؛ با استفاده از فیلم ها و عکسها شناسایی و دستگیر شده اند. پیشنهاد میکنم رییس کانون جلسه ای با دادستان امنیت داشته باشند تا مسئله از سوی کانون نیز پیگیری شود. وکیل حمیدی به دنبال ایجاد همکاری با کانون بود و پیشنهاد تعیین معاضدت نیز برای شیراز را داشت.

وی در پایان گفت: ما اعلام کردیم در کنار قوه قضاییه هستیم و وظیفه ما حمایت از همکاران است.

بررسی مستمر وکلای بازداشتی قدیمی و رسیدگی سریع به وضعیت بازداشتی های اخیر

وکیل حسن صفادوست، رییس هیات مدیره کانون وکلای مرکز، در ادامه با اعلام اینکه قبل از این مذاکرات ما هیچ مکاتبه ای صورت نپذیرفته بود، گفت: هیات مدیره اقدامات خود را به دو بخش تقسیم کرده است؛ نخست بررسی مستمر بازداشتیان قدیمی و دوم، رسیدگی سریع به وضعیت بازداشتی های اخیر. من با دادستان و معاون او تماس داشتم ولی این موضوع مستلزم مراجعه مستمر کارگروه برای ملاقات با بازپرس پرونده است.

وی افزود: اگرچه کانون وکلای مرکز قبلا در دادگستری واحد معاضدت داشت ولی با توجه به اعلام زندان، این موضوع فعلا متوقف شده است.

بیشتر بخوانید:

تعیین وکیل غلامرضا امینی به عنوان رابط هیات مدیره و قوه قضاییه

در انتها رییس هیات مدیره کانون وکلای مرکز از کارگروه سه نفره درخواست کرد که با حضور وی وقتی در همین هفته مقرر شود تا در خصوص تسهیل امکان دسترسی افراد بازداشتیان به وکیل همچنین جهت تسهیل اقدامات وکلا در دفاع از موکلین از جمله در ابطال تمبر و امکان ملاقات بحث و مذاکره صورت گیرد.

در ادامه جلسه با اتفاق آرا وکیل غلامرضا امینی به عنوان رابط هیات مدیره و قوه قضاییه تعیین شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا