اخبار

گام های اجرایی استعلام گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم

وکلاپرس- بر اساس حکم ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم; صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع صلاحیت دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذی ربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده می باشد و در صورت عدم رعایت این حکم، مسئولان امر نسبت به پرداخت مالیات های مزبور با مودی، مسئولیت تضامنی خواهند داشت.

در راستای تسهیل و تسریع فرآیند صدور گواهی موصوف و با تدوین و ابلاغ دستورالعمل شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۵۳۰ تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ، از تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۱; تمامی مراحل دریافت استعلام گواهی مالیاتی موضوع ماده قانونی یاد شده، تهیه پاسخ و ارسال به مراجع قانونی صدور مجوز کسب یا کار، صرفا به صورت الکترونیکی و حسب مورد از طریق ارتباط مبتنی بر وب سرویس و یا ایجاد امکان ثبت الکترونیکی استعلام از طریق کارپوشه ای مخصوص در پنجره واحد سازمان امور مالیاتی کشور (My.tax.gov.ir) انجام می‌شود. بر این اساس چنانچه مودی، در نظام مالیاتی فاقد بدهی مالیاتی قطعی باشد یا نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت آن اقدام نماید، گواهی مذکور بدون نیاز به مراجعه حضوری وی و به صورت برخط صادر می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

گام های اجرایی جهت برقراری امکان انجام استعلام گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم کارتابل مراجع

گام اول- دریافت فرم تقاضای استفاده از خدمات صدور برخط گواهی موضوع ماده ۱۸۶ ق.م.م از انتهای صفحه به آدرس: ۴۳۵/https://tax.gov.ir/action/do/show
گام دوم- تکمیل تمامی قسمتهای فرم مذکور و ارسال فرم همراه با نامه کتبی اسکن شده به منظور تایید اولیه به آدرس ایمیل:  (a.mirzazadeh@tax.gov.ir) 
  • تذکر مهم: در تکمیل فرم درج فهرست مجوزهای صادره توسط متقاضی ضروری میباشد. همچنین نام دستگاه اصلی و سازمان تابعه باید به درستی درج گردد.

گام سوم- در صورت صحیح و تکمیل بودن اطلاعات فرم پاسخی از سوی سازمان به شرح زیر برای رابط معرفی شده ایمیل می گردد

  • با سلام و احترام
  • با عنایت به درخواست آن مرکز مبنی بر استفاده از کارتابل سامانه ۱۸۶، به استحضار می رساند، امکان ارسال درخواست استعلام گواهی ۱۸۶ از طریق کارتابل درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به آدرس https://my.tax.gov.ir فراهم شده است. همچنین راهنمای بهره برداری از سامانه از طریق آدرس https://tax.gov.ir/action/do/show/435 و  https://tax.gov.ir/action/do/download/189 قابل دانلود است.  با تشکر”

گام چهارم- پس از دریافت پاسخ تاییدیه میبایست با اطلاعات کاربری مرکز کانون اتحادیه به آدرس: my.tax.gov.ir وارد شده و عملیات تفویض اختیار(نماینده) انجام شود. لازم به ذکر است راهنمای انجام این عملیات از آدرس فوق در گام اول قابل دریافت می باشد.

گام پنجم- در صورت عدم ثبت نام در نظام مالیاتی باید فرآیند ثبت نام تا مرحله تایید نهایی انجام و سپس گام چهارم اجرا گردد. توضیحات و راهنمای کامل فرآیند ثبت نام در آدرس : tax.gov.ir و intamedia.ir موجود می باشد.

گام ششم- در نهایت نماینده معرفی شده می بایست با اطلاعات کاربری خودش وارد صفحه my.tax.gov.ir شده و در صفحه اصلی از منوی درخواستها منوی صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ را انتخاب نموده و نسبت به ارسال استعلام طبق راهنمای کارتابل مراجع اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا