اخبار صنفیویژه

وکیل جواد عروجی: فقط دو کانون وکلای البرز و خوزستان مخالف افزایش سهم بیمه وکلا در مجمع عمومی صندوق حمایت بودند

وکلاپرس- نماینده سابق کانون وکلای البرز در صندوق حمایت مدعی است تنها کانون‌های وکلای البرز و خوزستان در جلسه مجمع عمومی عادی مورخ ۲۷ تیرماه ۱۳۹۸ با افزایش سهمه بیمه وکلا از ۸ به ۱۱ درصد مخالفت کرده بودند.

وکیل جواد عروجی، نماینده سابق کانون کانون وکلای البرز در صندوق حمایت در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس عنوان کرد: تنها کانون هایی که در جلسه مجمع عمومی عادی مورخ ۲۷ تیرماه ۱۳۹۸، با موضوع افزایش سهمه بیمه وکلا از ۸ به ۱۱ درصد مخالفت کرده بودند، کانون های وکلای دادگستری البرز و خوزستان بودند.

بیشتر بخوانید: افزایش سهم بیمه وکلا مورد استقبال صندوق حمایت و کانون‌های وکلا است

این وکیل دادگستری ادامه داد: اگرچه در حال حاضر اکثر کانون های وکلای دادگستری به مخالفت و اعتراض با این مصوبه پرداخته اند، اما در زمان طرح این مسئله در مجمع عمومی عادی، تنها دو کانون مخالفت خود را ابراز و اعلام کرده اند. من و آقای توفیق امیری، نماینده وقت کانون کانون وکلای خوزستان در صندوق حمایت، در این جلسه تنها مخالفان نسبت به این موضوع بودیم.

 صورتجلسه ۲۷ تیر ۹۸ صندوق حمایت درباره افزایش سهم بیمه وکلای دادگستری از ۸ به ۱۱ درصد
صورتجلسه ۲۷ تیر ۹۸ صندوق حمایت درباره افزایش سهم بیمه وکلای دادگستری از ۸ به ۱۱ درصد

گفتنی است روز گذشته (۶ دی ماه) روابط عمومی کانون وکلای دادگستری البرز مستند رأی منفی این کانون پیرامون افزایش سهم حق بیمه وکلا در صورتجلسه مجمع عمومی عادی صندوق حمایت مورخ ۲۷ تیرماه سال ۱۳۹۸ را منتشر کرد.(تصویر بالا)

براساس پاراگراف سوم مندرج در تصویر منتشر شده، اکثریت کانون های وکلای دادگستری با مسئله افزایش سهمه بیمه وکلا از ۸ به ۱۱ درصد موافقت کرده و به آن رأی مثبت داده بودند.

لازم به ذکر است وکلاپرس در راستای رعایت اخلاق حرفه‌ای و انصاف رسانه‌ای آماده است تا نظرات دیگر نمایندگان کانون‌های وکلا در صندوق حمایت را که مدعی عدم امضای صورت جلسه مذکور هستند، پوشش بدهد.

افزایش سهمه بیمه وکلا از ۸ به ۱۱ درصد در اواخر دوره ریاست جمهوری حسن روحانی مورد پذیرش هیأت وزیران قرار گرفت و از مهرماه امسال اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا